Har du frågor?
Vi hjälper dig gärna.
För att beställa en klocka klickar du på den gröna knappen ”Köp” på annonssidan. Såvida det inte redan har skett uppmanas du att logga in eller att skapa ett användarkonto. Sedan anger du din leveransadress. Under ”Kostnadsöversikt” ser du totalpriset för din beställning inklusive fraktkostnader. Tänk på att det eventuellt kan tillkomma importskatt på detta totalpris.
Upplysning: Innan du gör en internationell beställning är det viktigt att du skaffar information om de införselregler som gäller i ditt land hos den behöriga tullmyndigheten.
Du har följande alternativ för att betala din nya klocka:
-
Betalning via den kostnadsfria depositionstjänsten
Du betalar in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Du kan då antingen betala med kreditkort (VISA eller Mastercard) eller via banköverföring. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt.
Ange din leveransadress. Läs och godkänn sedan de allmänna försäljningsvillkoren. Klicka därefter på ”Beställ med betalningsskyldighet” för att slutföra beställningen.
Mer information om betalning via depositionstjänsten inom ramen för köparskyddet hittar du här: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm .
-
Betala köpesumman direkt till säljaren
Härigenom avstår du från den avgiftsfria depositionstjänsten på Chrono24. Du överför köpesumman direkt till handlaren. Betalning med kreditkort är inte möjligt.
Ange din leveransadress. Läs och godkänn sedan de allmänna försäljningsvillkoren. Klicka därefter på ”Beställ med betalningsskyldighet” för att fullborda beställningen. Du får betalningsinformationen via e-post så snart säljaren har behandlat din beställning. Säljaren skickar iväg varan när din betalning har inkommit.
-
Beställning av en privat säljare
Om du vill köpa av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala klockan. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka.
Mer information hittar du här: Köpa klockor av privata säljare
Du får betalningsinformationen via e-post så snart säljaren har behandlat din beställning. Säljaren skickar iväg varan när din betalning har inkommit.
Sökfält
Sökfältet är det enklaste sättet att hitta en klocka, eftersom du får olika förslag helt automatiskt medan du skriver in din sökning.
Sidan med sökresultaten
Du kan filtrera sökresultaten på flera olika sätt: Du kan till exempel filtrera efter märke, modell, referensnummer eller tillgänglighet. Du kan även sortera sökresultaten efter pris, publiceringsdatum, relevans eller popularitet.
Klicka på Spara denna sökning om du vill skapa ett sökuppdrag, så får du information om nya annonser via e-post. De filter du valt sparas automatiskt när du gör det.
Du kan sortera sökresultaten via menyfältet längst upp till höger på listan: Du kan sortera efter pris, publiceringsdatum, relevans eller popularitet. Du kan ställa in vilken sortering som ska vara standard under Inställningar på dina myChrono24-sidor.
Kontakta klockans säljare för att få reda på det exakta priset och de kostnader som ingår. Säljaren kan också tala om för dig om fraktbolaget tar hand om tullformaliteterna. Kontakta din lokala tullmyndighet för information om de regler som gäller i ditt land.
Inom den Europeiska unionen är köp av klockor tullfria. Vid import från tredje land till EU, exempelvis från USA, tillkommer en mindre tullavgift och importmomsen till priset. Kontakta tullmyndigheten för mer utförlig information.
Många säljare accepterar prisförslag. Klicka på knappen ”Föreslå pris” på annonssidan för att föreslå ett pris för säljaren. Ange därefter ditt prisförslag och din leveransadress. Läs och godkänn de allmänna försäljningsvillkoren och klicka på ”Skicka prisförslag”. Säljaren kontrollerar ditt förslag och hör av sig till dig.
Om säljaren av princip inte accepterar några prisförslag är denna funktion inte tillgänglig för dig.Kontakta klockans säljare för att få reda på det exakta priset och de kostnader som ingår. Säljaren kan också tala om för dig om fraktbolaget tar hand om tullformaliteterna. Kontakta din lokala tullmyndighet för information om de regler som gäller i ditt land.
Inom den Europeiska unionen är köp av klockor tullfria. Vid import från tredje land till EU, exempelvis från USA, tillkommer en mindre tullavgift och importmomsen till priset. Kontakta tullmyndigheten för mer utförlig information.
Betalning via den kostnadsfria depositionstjänsten
Du kan betala med kreditkort (VISA eller MasterCard) eller via banköverföring. Betalningsuppgifterna får du i samband med din beställning. Tyvärr går det för närvarande inte att betala via PayPal. Mer information om betalning via depositionstjänsten inom ramen för köparskyddet finns här: https://www.chrono24.se/about-us.htm Betala köpesumman direkt till säljaren Om du vill betala köpesumman direkt till handlaren kan du göra detta via överföring. Betalning med kreditkort är inte möjligt. Beställning av en privat säljare Om du vill köpa av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala klockan. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Mer information hittar du här: {0}Köpa klockor av privata säljare{1} Observera: Före din internationella beställning ska du ovillkorligen inhämta information om de gällande införselreglerna i ditt land hos behörig tullmyndighet.Du kan själv höja säkerheten när du handlar med kreditkort på nätet genom att följa vissa säkerhetsregler. Se till att du använder en krypterad anslutning. En krypterad anslutning känns igen på beteckningen https och på hänglåset uppe i webbläsarens adressfält. Kontrollera dina kreditkortsutdrag med jämna mellanrum. Många kreditkortsföretag har en zero-liability-policy, som dock inte gäller för oaktsamhet. Det betyder att kunden ska hållas helt skadelös för obehöriga transaktioner. Om betalningar som inte auktoriserats genomförs med ditt kreditkort måste du så snabbt som möjligt kontakta ditt kreditkortsföretag. För mer detaljerad information om villkoren för att köpa via PayPal är det bäst att du kontaktar PayPal direkt. Tänk dessutom på att om du använder alternativet att föra över pengar till ”vänner och familj”, så skyddas du inte av PayPals köpskydd och vi kan inte hjälpa dig i sådana fall.
Om man köper av en privat säljare så är förskottsbetalning däremot ingen säker metod. Om den privata säljaren insisterar på denna betalningsmetod och om du absolut vill köpa klockan, så bör du för din egen skull själv kontrollera om säljaren och erbjudandet är seriösa. Du kan till exempel begära att få referenser eller fler foton på klockan eller på personliga dokument. Ett annat möjligt alternativ till förskottsbetalning är att använda en extern depositionstjänst. Om du inte är helt säker på att säljaren är seriös så är det lika bra att du avstår från köpet.
Många säljare erbjuder möjligheten att sköta betalningen via Chrono24:s depositionstjänst. Du betalar då in pengarna på vårt klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du håller klockan i dina händer och själv kan kontrollera dess kvalitet. Vårt supportteam hjälper dig alltid och ser till att köpet går utan problem. Mer information om Chrono24:s depositionstjänst hittar du här:
När du köper med köparskyddet har du alltid 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Om du ska betala köpesumman direkt till handlaren är det viktigt att du först tar reda på hur handlarens returpolicy ser ut.
Vid köp från en privatperson bortfaller den lagliga returrätten. Du kan dock lämna ett klagomål till Chrono24 inom 7 dagar efter att du mottagit klockan.Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.
Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Trusted Checkout är den säkraste vägen till din drömklocka. Du betalar in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Först då betalas pengarna ut till säljaren. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt.
Ta reda på mer om Trusted Checkout: https://www.chrono24.se/about-us.htmOm den privata säljaren inte erbjuder depositionstjänsten på Chrono24 rekommenderar vi ett personligt möte på en säker plats. Det säkraste sättet är att genomföra köpet direkt i en etablerad klockhandlares butik, där klockhandlaren kan kontrollera klockan direkt på plats. Andra alternativ är att betala via PayPal eller att använda en extern depositionstjänst.
En Trusted Seller är en professionell klockhandlare som åtagit sig att uppfylla vissa villkor. I dessa villkor ingår bland annat att
- alla de uppgifter som lämnats på plattformen och till Chrono24 om hans/hennes person och företag är sanningsenliga
- han/hon endast handlar med originalvaror från pålitliga källor
- han/hon uppger skicket på sina varor sanningsenligt och påvisar eventuella brister i ord och bild
- han/hon i normala fall svarar på kundförfrågningar som skickats med e-post via Chrono24 inom 5 arbetsdagar.
Viktigast av allt är alltid att affärerna genomförs ärligt och korrekt. Om det skulle uppstå en tvist kommer handlaren och kunden tillsammans försöka hitta en lösning som är tillfredsställande för båda parter. Om en handlare bryter mot ett eller flera av dessa villkor kan det leda till att Trusted Seller-sigillet dras in tillfälligt eller permanent, eller – vid allvarliga överträdelser – till att Chrono24-medlemsskapet dras in.
Även online-handlare lämnar delvis garantier på vissa tjänster. Börja med att ta reda på vilka garantier som lämnas av handlaren och hur länge de är giltiga. Kontrollera efter köpet att datumet finns på garantikortet och att det har stämplats eller undertecknats, och att kvittot stämmer överens med garantikortet. Annars kan det hända att garantikortet inte godkänns.
Men för säkerhets skull bör du alltid ta reda på det verkliga marknadsvärdet innan du köper din drömklocka. Klockor av märken som Rolex, Breitling eller något annat lyxmärke säljs vanligtvis inte för några tusenlappar. Rent allmänt gäller följande: Om ett erbjudande låter för bra för att vara sant eller om du börjar misstänka att klockan inte är äkta, så är det bättre att du avstår från att köpa klockan. Anmäl i stället dina misstankar till oss via länken ”Anmäl annons” direkt i annonsen.
Men tänk på att äkta märkesklockor ibland repareras med reservdelar som inte helt perfekt motsvarar originaldelarna som fanns i modellen från början. Ibland händer det att reservdelarna saknas, särskilt till vintageklockor. I sådana fall är handlaren skyldig att påpeka att delarna har bytts ut.
Även online-handlare lämnar delvis garantier på vissa tjänster. Börja med att ta reda på vilka garantier som lämnas av handlaren och hur länge de är giltiga. Kontrollera efter köpet att datumet finns på garantikortet och att det har stämplats eller undertecknats, och att kvittot stämmer överens med garantikortet. Annars kan det hända att garantikortet inte godkänns.
Med Chrono24:s köparskydd står du i centrum även efter din beställning via Chrono24: I det sällsynta fallet att något inte går som planerat kan du lita på vår support. Vi hjälper dig att tillsammans med handlaren hitta en tillfredsställande lösning. Kontakta oss senast 14 dagar efter mottagen leverans (support@chrono24.com).
Mer information om köparskyddet hittar du här: Chrono24:s köparskyddOm du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.
Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Även online-handlare lämnar delvis garantier på vissa tjänster. Börja med att ta reda på vilka garantier som lämnas av handlaren och hur länge de är giltiga. Kontrollera efter köpet att datumet finns på garantikortet och att det har stämplats eller undertecknats, och att kvittot stämmer överens med garantikortet. Annars kan det hända att garantikortet inte godkänns.
- betalning via depositionstjänst
- äkthetsgaranti
- 14 dagars lagstadgad ångerrätt
- stränga regler för handlare
- försäkrad frakt
- Quality & Security Team
Mer information om Chrono24:s köparskydd hittar du på https://www.chrono24.de/about-us.htm.
Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.
Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Om den privata säljaren inte erbjuder depositionstjänsten på Chrono24 rekommenderar vi ett personligt möte på en säker plats. Det säkraste sättet är att genomföra köpet direkt i en etablerad klockhandlares butik, där klockhandlaren kan kontrollera klockan direkt på plats. Andra alternativ är att betala via PayPal eller att använda en extern depositionstjänst.
Kontakta klockans säljare för att få reda på det exakta priset och de kostnader som ingår. Säljaren kan också tala om för dig om fraktbolaget tar hand om tullformaliteterna. Kontakta din lokala tullmyndighet för information om de regler som gäller i ditt land.
Inom den Europeiska unionen är köp av klockor tullfria. Vid import från tredje land till EU, exempelvis från USA, tillkommer en mindre tullavgift och importmomsen till priset. Kontakta tullmyndigheten för mer utförlig information.
Sökfält
Sökfältet är det enklaste sättet att hitta en klocka, eftersom du får olika förslag helt automatiskt medan du skriver in din sökning.
Sidan med sökresultaten
Du kan filtrera sökresultaten på flera olika sätt: Du kan till exempel filtrera efter märke, modell, referensnummer eller tillgänglighet. Du kan även sortera sökresultaten efter pris, publiceringsdatum, relevans eller popularitet.
Klicka på Spara denna sökning om du vill skapa ett sökuppdrag, så får du information om nya annonser via e-post. De filter du valt sparas automatiskt när du gör det.
Använd sökfunktionen för bästa resultat när du vill hitta klockor på Chrono24. När du gjort en sökning står en mängd olika filter till ditt förfogande, som t.ex. ”Modell”, ”År” eller ”Pris”, för att ytterligare avgränsa dina sökresultat.
Du kan också spara en sökning och låta oss informera dig så fort din sökning ger nya träffar.Om den privata säljaren inte erbjuder depositionstjänsten på Chrono24 rekommenderar vi ett personligt möte på en säker plats. Det säkraste sättet är att genomföra köpet direkt i en etablerad klockhandlares butik, där klockhandlaren kan kontrollera klockan direkt på plats. Andra alternativ är att betala via PayPal eller att använda en extern depositionstjänst.
Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.
Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Om du vill ange en avvikande leveransadress, skicka oss den fullständiga nya adressen via knappen ”Kontakta Chrono24”. Vi tar hand om allt annat.
Observera att du vid betalning med kreditkort får en återkoppling från systemet inom några få minuter. Om du inte får en betalningsbekräftelse eller till och med får ett felmeddelande kan detta ha följande orsaker:
1. Kontrollera om ditt kreditkort har registrerats för den så kallade 3D Secure-processen (VerifiedByVisa/Mastercard Secure Code). Vi rekommenderar att du vänder dig till din bank.
2. Vissa kreditkort har en utbetalningsgräns som du dock alltid kan öka genom ansökan hos din kreditkortsleverantör.
Tack för din betalning. På dina myChrono24-sidor under ”Köpa” kan du bekräfta din betalning med hjälp av knappen ”Ja, jag har betalat”.
Vi informerar dig självklart så snart betalningen har kommit in. Ignorera ytterligare meddelanden som uppmanar dig att göra betalningen. Dessa meddelanden genereras automatiskt och slutar så snart betalningen har inkommit.
OBS: Vid en överföring tar det 2–3 arbetsdagar tills betalningen inkommit.
Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.
Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.
Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Tack för din betalning. På dina myChrono24-sidor under ”Köpa” kan du bekräfta din betalning med hjälp av knappen ”Ja, jag har betalat”.
Vi informerar dig självklart så snart betalningen har kommit in. Ignorera ytterligare meddelanden som uppmanar dig att göra betalningen. Dessa meddelanden genereras automatiskt och slutar så snart betalningen har inkommit.
OBS: Vid en överföring tar det 2–3 arbetsdagar tills betalningen inkommit.
Om du vill ange en avvikande leveransadress, skicka oss den fullständiga nya adressen via knappen ”Kontakta Chrono24”. Vi tar hand om allt annat.
Tack för din betalning. På dina myChrono24-sidor under ”Köpa” kan du bekräfta din betalning med hjälp av knappen ”Ja, jag har betalat”.
Vi informerar dig självklart så snart betalningen har kommit in. Ignorera ytterligare meddelanden som uppmanar dig att göra betalningen. Dessa meddelanden genereras automatiskt och slutar så snart betalningen har inkommit.
OBS: Vid en överföring tar det 2–3 arbetsdagar tills betalningen inkommit.
Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.
Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Vid betalning via depositionstjänsten
Efter att köparen har överfört köpesumman till klientmedelskontot förvaras pengarna tryggt fram tills att köparen mottagit den beställda varan och bekräftat detta för oss. Senast 7 dagar efter att köparen bekräftat leveransen godkänner vi utbetalningen. Utbetalningen kan också godkännas tidigare, såvida köparen accepterar detta. Om din köpare betalar köpesumman direkt till dig, ska du kontakta köparen direkt. Vi rekommenderar dig att alltid sköta försäljningen via förskottsbetalning.- Den manuella granskningen har inte genomförts.
- Med tanke på säkerheten för våra Chrono24-användare kontrollerar vi nya annonser manuellt. Granskningen genomförs på vardagar, men inte på helger. Det tar i regel 1 till 3 vardagar innan aktiveringen träder i kraft.
- Säkerhetsbilderna är inte korrekta. Om detta skulle vara fallet har vi skickat ett e-postmeddelande till dig och bett dig att uppdatera säkerhetsbilderna på ditt Chrono24-konto.
- Ditt användarkonto har inte aktiverats ännu. Kontrollera att du har klickat på länken i aktiveringsmeddelandet och bekräftat ditt användarkonto.
- I vissa länder behöver den privata säljarens identitet verifieras. Din identitet kanske inte har granskats än. Tänk på att det kan ta 1 till 3 vardagar innan din legitimation kan verifieras.
- Vi behöver fler skatteuppgifter från dig: Om du är skyldig att betala skatt i EU ska du lägga till ditt skatteregistreringsnummer.
Du kan enkelt ta reda på vad din klocka är värd på Chrono24 – självklart helt gratis. Det är bara att välja din modell och dess skick, så jämför vi din klocka med 500 000 annonser från hela världen. Sedan får du en prisrekommendation som hjälper dig att få bästa möjliga försäljningspris.
Gå till värderingen
För att skapa en annons väljer du Sälj klocka i menyraden och sedan Sälj tillbehör.
Du kan alltid redigera din annons på dina myChrono24-sidor (för närvarande endast på Chrono24:s hemsida). Välj då menypunkten ”Annonser” och klicka därefter under annonsen på ”Ändra annons”.
Om du vill redigera pris, tillverkare eller modell, vänd dig till oss via det nedanstående kontaktformuläret.I vissa fall kan det förekomma att en köpare eller en säljare inte kan utnyttja depositionstjänsten i sitt land. I sådana fall betalar köparen direkt till dig. Du väljer då själv en betalningsmetod, t.ex. banköverföring eller PayPal. Chrono24 skickar sedan dina betalningsuppgifter till köparen.
Mer information om depositionstjänsten finns här.
Naturligtvis kan du även överlämna varan till köparen personligen. Vi rekommenderar i så fall att du väljer en säker och övervakad plats, som en juvelerarbutik till exempel. Även i sådana fall kan du välja depositionstjänsten som säker betalningsmetod. Följ även våra säkerhetstips.
Om du inte säljer din klocka inom 6 månader återbetalar vi annonsavgiften. Förutsättningarna för detta är att din klocka har funnits tillgänglig på Chrono24 i 6 månader och inte blivit såld, samt att den fortfarande är i din ägo. Som bevis skickar du efter utgången av de 6 månaderna 2 bilder av din klocka till oss där den är inställd på de klockslag som vi anger. Kontakta oss i detta fall vänligen via nedanstående kontaktformulär.
Observera att en återbetalning enligt våra allmänna affärsvillkor för privata säljare inte är möjlig om du redan har sålt din klocka på annat håll.För att hålla annonserna på Chrono24 aktuella, kontrollerar vi regelbundet via e-post om de utannonserade varorna fortfarande finns tillgängliga. Om du inte bekräftar din annons tas den bort automatiskt efter en vecka. Vi återaktiverar gärna din annons åt dig. Kontakta oss för detta ändamål via nedanstående kontaktformulär.
Du kan även enkelt administrera dina annonser på dina myChrono24-sidor. Där hittar du all information med detsamma.- Vi har inte kontrollerat din annons än. För alla Chrono24-användares säkerhet kontrollerar vi alla nya annonser manuellt – detta tar i regel en till två arbetsdagar.
- Säkerhetsbilderna är inte korrekta. Uppdatera dessa i dina myChrono24 sidor.
- Om du har betalat via överföring sker aktiveringen först efter det att pengarna har inkommit till vårt konto. För internationella överföringar kan detta ta flera dagar.
- Ditt användarkonto har ännu ej aktiverats. Kontrollera om du har klickat på länken i ditt aktiveringsmail och bekräftat ditt användarkonto.
Det är lätt att skapa en annons på Chrono24 med hjälp av annonsguiden. Det enda du behöver är din klockas referensnummer. Du kan också välja din modell manuellt. Klicka då på ”Fortsätt utan referensnummer”. Mer information hittar du här: Framgångsrik försäljning på Chrono24
Om du vill sälja klockor kommersiellt på Chrono24 får du registrera dig som handlare. Mer information hittar du här.
För att skapa en annons väljer du Sälj klocka i menyraden och sedan Sälj tillbehör.
I vissa fall kan det förekomma att en köpare eller en säljare inte kan utnyttja depositionstjänsten i sitt land. I sådana fall betalar köparen direkt till dig. Du väljer då själv en betalningsmetod, t.ex. banköverföring eller PayPal, och informerar köparen om detta.
Mer information om försäljning via depositionstjänsten finns här.
Om paketet väger mer än vikten som anges på den förifyllda fraktetiketten, så står naturligtvis vi för extrakostnaden.
Se till att förpacka klockan säkert så att den inte skadas under transporten. Det enklaste sättet är att lägga klockan och tillhörande certifikat/handlingar i deras respektive fack i klockans originalförpackning och sedan lägga den i ett passande paket. Här hittar du utförliga instruktioner om hur man skickar klockor.
Tänk på att leveransen inte kan försäkras om paketet lämnas in på en UPS Access Point och att vi därför inte tar något ansvar för leveransen i sådana fall.
Märk väl att leveransen inte kan försäkras om du lämnar in paketet på en UPS Access Point och att vi därför inte tar något ansvar för leveransen i sådana fall.
Om du skapar annonserna manuellt så kan du själv redigera och radera dina annonser på dina handlarsidor. För att göra det går du till Mina annonser och väljer alternativet Redigera/ta bort annonser. Gör dina ändringar i formuläret och spara sedan annonsen.
- Ange dina personuppgifter
- Ange betalningsinformation (kreditkort eller i hela Europa även SEPA-direktdebitering)
- Skicka in verifieringsdokumenten
- Utdrag från handelsregister eller företagsregistreringsbevis
- Adressbevis i form av en telefonräkning, elräkning eller liknande.
Vad kul att du är intresserad!
Har du frågor om Chrono24 som arbetsgivare eller är du intresserad av ett jobb i vårt företag?
Besök då gärna vår jobbsida. Här hittar du våra kontaktuppgifter och våra aktuella lediga platser: https://about.chrono24.com/jobs/
Vi ber om din förståelse för att det är svårt för oss att klassificera förfrågningar via den här menypunkten. Det kan därför hända att reaktionstiden blir längre.
För att vi snabbt ska kunna hjälpa dig, kontrollera om ditt ärende passar bättre till en annan menypunkt.
Har du inte fått svar på din fråga?
Kontakta vårt supportteam.