Köparskydd Äkthetsgaranti Varför Chrono24? Har du frågor? +1 646-887-3560 eller e-post SverigeSverige | SEK
Fel

Har du frågor?
Vi hjälper dig gärna.

Hur beställer jag en klocka?

För att beställa en klocka klickar du på den gröna knappen ”Köp” på erbjudandesidan. Såvida det inte redan har skett uppmanas du att logga in eller att skapa ett användarkonto. Sedan anger du din leveransadress. Under ”Kostnadsöversikt” ser du totalpriset för din beställning inklusive fraktkostnader. Tänk på att det eventuellt kan tillkomma importskatt på detta totalpris.

Upplysning: Innan du gör en internationell beställning är det viktigt att du skaffar information om de införselregler som gäller i ditt land hos den behöriga tullmyndigheten.

Du har följande alternativ för att betala din nya klocka:

  • Betalning via avgiftsfria Trusted Checkout

    Du betalar in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Du kan då antingen betala med kreditkort (VISA eller MasterCard) eller via banköverföring. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt.

    Ange din leveransadress. Läs och godkänn sedan de allmänna försäljningsvillkoren. Klicka därefter på ”Beställ med betalningsskyldighet” för att slutföra beställningen.

    Ta reda på mer om Trusted Checkout: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm

  • Betala köpesumman direkt till säljaren

    Härigenom avstår du från den avgiftsfria depositionstjänsten på Chrono24. Du överför köpesumman direkt till handlaren. Betalning med kreditkort är inte möjligt.

    Ange din leveransadress. Läs och godkänn sedan de allmänna försäljningsvillkoren. Klicka därefter på ”Beställ med betalningsskyldighet” för att fullborda beställningen. Du får betalningsinformationen via e-post så snart säljaren har behandlat din beställning. Säljaren skickar iväg varan när din betalning har inkommit.

  • Beställning av en privat säljare

    Om du vill köpa av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala klockan. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka.

    Mer information hittar du här: Sälj klocka privat

Du får betalningsinformationen via e-post så snart säljaren har behandlat din beställning. Säljaren skickar iväg varan när din betalning har inkommit.

Hur söker jag efter en klocka på Chrono24?
På Chrono24 hittar du den klocka du önskar enkelt och lätt via sökfältet. Sökresultaten erbjuder dessutom många olika filteralternativ.

Sökfält
Sökfältet är den enklaste och snabbaste vägen. Sökordet kompletteras automatiskt under pågående inmatning.

Sökresultat
Sökresultaten erbjuder olika filteralternativ. Du kan exempelvis filtrera efter tillverkare, modell, referens eller tillgänglighet. Sökresultaten kan dessutom sorteras efter relevans, pris eller publiceringsdatum.

Genom att klicka på Spara denna sökning kan du skapa en sökning för att erhålla information om nya annonser via e-post. Det filter du valt sparas automatiskt.
Hur filtrerar jag sökresultaten för att hitta specifika annonser?
När du har sökt efter en produkt via sökfältet kan du begränsa ditt sökresultat ytterligare med hjälp av de filter som finns i resultatlistan. Du kan exempelvis filtrera efter tillverkare, modell, skick eller material. Genom att klicka på mer visas ytterligare filteralternativ. Du kan välja flera värden på ett filter samtidigt. För att avaktivera ett filter tar du helt enkelt bort respektive bock.

Du kan anpassa sorteringen på sökresultaten via menyfältet längst upp till höger på listan. Välj mellan pris, publiceringsdatum och relevans. Standardsorteringen kan du förändra i ditt myChrono24-område under Inställningar.
Måste jag registrera mig på Chrono24 före köpet?
Ja. Därigenom kan vi bistå dig på bästa sätt vid eventuella frågor och förse dig med aktuell information om din beställning.
Annonsen kommer från utlandet. Vad måste jag tänka på när jag köper och vilka avgifter måste betalas?
Priset visas i annonsen precis som försäljaren matat in det. Det kan därför hända att extra kostnader som tullavgifter, skatter, frakt- och försäkringskostnader tillkommer.

För att erhålla det exakta priset och de kostnader som ingår bör du kontakta den som tillhandahåller klockan. Försäljaren kan också berätta om speditören tar hand om tullformaliteterna. För information om de regler som gäller i ditt land bör du kontakta din lokala tullmyndighet.

Inom den Europeiska unionen är köp av klockor tullfria. Vid import från ett tredje land utanför EU, exempelvis USA, tillkommer en låg tullavgift och importmoms. Kontakta tullmyndigheten för att få exakt information.
Hur kan jag förhandla med handlaren?

Många säljare accepterar prisförslag. Klicka på knappen ”Föreslå pris” på erbjudandesidan för att föreslå ett pris för säljaren. Ange sedan ditt prisförslag och din leveransadress. Läs och godkänn de allmänna försäljningsvillkoren och klicka på ”Skicka prisförslag”. Säljaren kontrollerar ditt förslag och hör av sig till dig.

Om säljaren av princip inte accepterar några prisförslag är denna funktion inte tillgänglig för dig.

Av vilka komponenter består försäljningspriset för en klocka?
Försäljningspriset för en klocka består av följande komponenter. Till att börja med är det offererade priset för själva klockan relevant. Dessutom kan kostnader uppstå för förpackning, försäkring, frakt eller moms och importmoms. Beroende på om du beställer din klocka hos en återförsäljare i ditt hemland eller i utlandet tillkommer olika tilläggskostnader. Kontakta försäljaren för att få exakt information.
Annonsen kommer från utlandet. Vad måste jag tänka på när jag köper och vilka avgifter måste betalas?
Priset visas i annonsen precis som försäljaren matat in det. Det kan därför hända att extra kostnader som tullavgifter, skatter, frakt- och försäkringskostnader tillkommer.

För att erhålla det exakta priset och de kostnader som ingår bör du kontakta den som tillhandahåller klockan. Försäljaren kan också berätta om speditören tar hand om tullformaliteterna. För information om de regler som gäller i ditt land bör du kontakta din lokala tullmyndighet.

Inom den Europeiska unionen är köp av klockor tullfria. Vid import från ett tredje land utanför EU, exempelvis USA, tillkommer en låg tullavgift och importmoms. Kontakta tullmyndigheten för att få exakt information.
Hur kan jag betala?

Betalning via avgiftsfria Trusted Checkout

Med Trusted Checkout kan du antingen betala med kreditkort (VISA eller MasterCard) eller via banköverföring. Betalningsuppgifterna får du i anslutning till din beställning. Tyvärr är betalning via PayPal för närvarande inte möjligt.

Ta reda på mer om Trusted Checkout: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm

Betala köpesumman direkt till säljaren

Om du vill betala köpesumman direkt till handlaren kan du göra detta via överföring. Betalning med kreditkort är inte möjligt.

Beställning av en privat säljare

Om du vill köpa av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala klockan. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Mer information hittar du här: Sälj klocka privat

Observera: Före din internationella beställning ska du ovillkorligen inhämta information om de gällande införselreglerna i ditt land hos behörig tullmyndighet.

Säljaren erbjuder endast överföring i förskott som betalningssätt. Kan man lita på detta?
Om säljaren är en professionell handlare:
Ja, många professionella handlare begär överföring i förskott. Vi lägger stort värde vid att de handlare som är listade på Chrono24 är pålitliga. I samband med registreringen på Chrono24 kontrolleras varje handlare när det gäller identitet och seriositet. Detta omfattar bland annat information som näringstillstånd och referenser från andra handlare. Alternativt kan man välja ett personligt möte på en säker plats för kontant betalning och överlämnande av klockan. Observera att Chrono24 inte ansvarar för köpet.

Om säljaren är en Private Seller:
Vid köp av en privat säljare är betalning i förskott inget säkert betalningssätt. Om en privat säljare insisterar på förskottsbetalning och du tvunget vill köpa klockan, bör du för din egen säkerhets skull kontrollera säljarens och erbjudandets trovärdighet. Du kan exempelvis begära referenser eller fler bilder på klockan resp. bilder på personliga dokument. Möjliga alternativ till förskottsbetalning är ett personligt möte på en säker plats för kontant betalning eller användning av en seriös depositionstjänst. Om du är osäker när det gäller säljarens pålitlighet bör du hellre avstå från köpet.

Många säljare erbjuder slutförande via Chrono24. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt. Ytterligare information om slutförande via Chrono24 hittar du här:
Vilka returvillkor gäller?

Vid en beställning via Trusted Checkout har du alltid 14 dagars returrätt. Om du betalar köpesumman direkt till handlaren, var god informera dig om dennes returvillkor i förväg.

Vid köp från en privatperson bortfaller den lagliga returrätten. Du kan dock lämna ett klagomål till Chrono24 inom 7 dagar efter att du mottagit klockan.

Vem står för kostnaderna för returförsändelsen?
Du står för de omedelbara kostnaderna för returförsändelsen. Tänk på att kostnaderna för frakten på grund av försäkringsskyddet kan uppgå till upp till 250 EUR. Vid frågor får du hjälp av Chrono24:s supportteam per telefon (+1 646-887-3560) eller per e-post ().
Hur kan jag häva min beställning?
Kontakta vårt supportteam inom 14 dagar efter att du fått varan, per telefon (+1 646-887-3560) eller e-post (). Vi dokumenterar och bekräftar att din hävning av köpet kommit in i rätt tid och tar hand om all vidare handläggning.
Vad är Trusted Checkout?

Trusted Checkout är den säkraste vägen till din drömklocka. Du betalar in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Först då betalas pengarna ut till säljaren. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt.

Ta reda på mer om Trusted Checkout: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm

Vad kostar Trusted Checkout?
Trusted Checkout-tjänsten är gratis.
Har jag särskilda garantianspråk vid köp via Trusted Checkout?
Vid Trusted Checkout gäller de lagstadgade garantibestämmelserna. En utökning av garantianspråken sker inte.
När går det att köpa via Trusted Checkout?
Trusted Checkout-erbjudanden bland sökresultaten och på erbjudandesidorna känns igen på den gröna Trusted Checkout-symbolen.
Vad måste jag tänka på vid köp från privatpersoner?
Om du vill köpa av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala klockan. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Chrono24:s team hjälper dig med råd och dåd om något inte fungerar enligt överenskommelse.

Om den privata säljaren inte erbjuder depositionstjänsten på Chrono24 rekommenderar vi ett personligt möte på en säker plats. Det säkraste sättet är ett slutförande i en etablerad klockhandlares butik. Där har respektive klockhandlare möjlighet att kontrollera klockan direkt. Möjliga alternativ är betalning via PayPal eller att använda en extern depositionstjänst. Observera att vi endast kan kontrollera privata säljare som erbjuder depositionstjänsten på Chrono24. Granska erbjudandet och villkoren noga innan du köper en klocka av en privat säljare.
Kontrollerar Chrono24 handlarna?
I samband med registreringen på Chrono24 kontrolleras varje handlare noggrant när det gäller identitet och seriositet. Detta omfattar bland annat information som näringstillstånd och referenser från andra handlare. Feedback från kunder inverkar också kontinuerligt på omdömet.
Vad innebär det om en försäljare har Trusted Seller-sigillet?
I samband med registreringen på Chrono24 kontrolleras varje försäljare när det gäller identitet och seriositet. Trusted Seller-sigillet tilldelas endast försäljare som enligt Chrono24:s och användarnas erfarenheter utmärker sig genom särskild tillförlitlighet och trovärdighet.

En Trusted Seller är en yrkesmässig klockhandlare och är skyldig att uppfylla vissa villkor.Dessa omfattar bland annat att

  • alla de uppgifter som lämnats på plattformen och till Chrono24 om hans/hennes person och företag är sanningsenliga
  • han/hon endast handlar med originalvaror från pålitliga källor
  • han/hon uppger skicket på sina varor sanningsenligt och påvisar eventuella brister i ord och bild
  • han/hon svarar på mottagna kundförfrågningar som erhållits via e-post från Chrono24 inom 5 arbetsdagar.

En ärlig och anständig affärstransaktion är det viktigaste. Om det skulle uppstå en tvist kommer försäljaren tillsammans med kunden att söka efter en tillfredsställande lösning för båda parter. En överträdelse mot en eller flera av dessa villkor kan leda till temporär eller permanent indragning av Trusted Seller-sigillet eller – vid allvarliga överträdelser – indraget Chrono24-medlemsskap.
Vad innebär äkthetsgarantin?

På Chrono24 gäller den ovillkorliga principen att handlare inte får erbjuda några kopior eller förfalskningar. Varje handlare är skyldig att noga kontrollera klockans äkthet före försäljning och ange avvikelser från det ursprungliga leveranstillståndet i beskrivningen. Mer detaljer hittar du i våra villkor för äkthetsgarantin.

Vad innebär köparskyddet?

Med Chrono24:s köparskydd står du i centrum även efter din beställning via Chrono24: I det sällsynta fallet att något inte går som planerat kan du lita på vår support. Vi hjälper dig att tillsammans med handlaren hitta en tillfredsställande lösning. Kontakta oss senast 14 dagar efter mottagen leverans (support@chrono24.com).

Mer information om köparskyddet hittar du här: Chrono24:s köparskydd

Hur kan jag häva min beställning?
Kontakta vårt supportteam inom 14 dagar efter att du fått varan, per telefon (+1 646-887-3560) eller e-post (). Vi dokumenterar och bekräftar att din hävning av köpet kommit in i rätt tid och tar hand om all vidare handläggning.
Vem kan jag fråga om en viss klocka?
Säljaren besvarar gärna alla frågor om varans egenskaper, skick, tillgänglighet eller leveransomfattning. Klicka på knappen ”Kontakta säljaren” på erbjudandesidan för att ställa en fråga till säljaren.
Hur söker jag efter en klocka på Chrono24?
På Chrono24 hittar du den klocka du önskar enkelt och lätt via sökfältet. Sökresultaten erbjuder dessutom många olika filteralternativ.

Sökfält
Sökfältet är den enklaste och snabbaste vägen. Sökordet kompletteras automatiskt under pågående inmatning.

Sökresultat
Sökresultaten erbjuder olika filteralternativ. Du kan exempelvis filtrera efter tillverkare, modell, referens eller tillgänglighet. Sökresultaten kan dessutom sorteras efter relevans, pris eller publiceringsdatum.

Genom att klicka på Spara denna sökning kan du skapa en sökning för att erhålla information om nya annonser via e-post. Det filter du valt sparas automatiskt.
Hur hittar jag en viss klocka?

Använd sökfunktionen för bästa resultat när du vill hitta klockor på Chrono24. När du gjort en sökning står en mängd olika filter till ditt förfogande, som t.ex. ”Modell”, ”År” eller ”Pris”, för att ytterligare avgränsa dina sökresultat.

Du kan också spara en sökning och låta oss informera dig så fort din sökning ger nya träffar.

Vad måste jag tänka på vid köp från privatpersoner?
Om du vill köpa av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala klockan. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Chrono24:s team hjälper dig med råd och dåd om något inte fungerar enligt överenskommelse.

Om den privata säljaren inte erbjuder depositionstjänsten på Chrono24 rekommenderar vi ett personligt möte på en säker plats. Det säkraste sättet är ett slutförande i en etablerad klockhandlares butik. Där har respektive klockhandlare möjlighet att kontrollera klockan direkt. Möjliga alternativ är betalning via PayPal eller att använda en extern depositionstjänst. Observera att vi endast kan kontrollera privata säljare som erbjuder depositionstjänsten på Chrono24. Granska erbjudandet och villkoren noga innan du köper en klocka av en privat säljare.
När kommer klockan fram till mig?
Tillgänglighet och leveranstid anges på erbjudandesidan. Observera att dessa tidsperioder gäller från och med den tidpunkt betalningen kommit in. Säljaren besvarar gärna alla frågor om frakten. Klicka på knappen ”Kontakta säljaren” på erbjudandesidan för att ställa en fråga till säljaren.
Hur snabbt är varan tillgänglig?
Varor som erbjuds via Trusted Checkout är i regel tillgängliga genast eller inom kort. Exakta uppgifter hittar du på den aktuella erbjudandesidan.
Vilken fraktleverantör levererar varan?
Vanligtvis bestämmer handlaren vilken pakettjänst han eller hon vill använda för att skicka varan. Du kan se vilken pakettjänst som används på leveransbekräftelsen.
Kan jag följa statusen för min försändelse?
Vi informerar dig så fort varan har sänts och skickar i förekommande fall ett spårningsnummer till dig via e-post.
Är jag försäkrad mot transportskador eller stöld?
Trusted Checkout-beställningar skickas alltid med försäkring, såvida du inte har gjort någon avvikande överenskommelse med handlaren.
Till vilket värde är leveransen försäkrad?
Varan försäkras vanligtvis till sitt fulla värde vid frakt.
Hur kan jag häva min beställning?
Kontakta vårt supportteam inom 14 dagar efter att du fått varan, per telefon (+1 646-887-3560) eller e-post (). Vi dokumenterar och bekräftar att din hävning av köpet kommit in i rätt tid och tar hand om all vidare handläggning.
Vid köp via Trusted Checkout

Om du vill göra bruk av din 14-dagars returrätt (vid köp via Trusted Checkout), vänd dig till oss via det nedanstående kontaktformuläret.

I alla andra fall går du till området ”Dina beställningar” på ditt användarkonto och klickar på motsvarande knapp eller länk för att informera oss om detta. Därefter kommer säljaren att kontakta dig för att hitta en lösning.

Vem är min kontrahent vid köp av en klocka?
Din kontrahent är alltid handlaren eller den privata säljaren. Om du väljer ett slutförande via Chrono24 kommer försäljningsvillkoren att visas under själva köpprocessen. Om du köper din klocka direkt hos en handlare, vänligen beakta respektive handlares allmänna affärsvillkor.

Ytterligare information om slutförande via Chrono24 hittar du här:
Hur kan jag häva min beställning?
Kontakta vårt supportteam inom 14 dagar efter att du fått varan, per telefon (+1 646-887-3560) eller e-post (). Vi dokumenterar och bekräftar att din hävning av köpet kommit in i rätt tid och tar hand om all vidare handläggning.
Har min betalning kommit in?
Tack för din betalning. Vi informerar dig självklart så snart betalningen har kommit in. Ignorera ytterligare meddelanden som uppmanar dig att göra betalningen. Dessa meddelanden genereras automatiskt och slutar så snart betalningen har inkommit.
Kan jag följa statusen för min försändelse?
Vi informerar dig så fort varan har sänts och skickar i förekommande fall ett spårningsnummer till dig via e-post.
Hur kan jag betala för en vara?
Du kan antingen betala med kreditkort (VISA eller MasterCard) eller via banköverföring. De betalsätt som finns tillgängliga för en vara visas på erbjudandesidan.

Vi samarbetar med betalningstjänstleverantören Mangopay. Mangopay är en betaltjänstleverantör som är specialiserad på onlinemarknadsplatser och som hör samman med den franska banken Bank Credit Mutuel Arkea.
Vad kan jag göra om säljaren inte svarar mig?
Våra säljare ombedes besvara förfrågningar inom 5 arbetsdagar. Många säljare får dagligen ett stort antal förfrågningar, vilket i enskilda fall kan leda till förseningar. Du kan alltid försöka kontakta säljaren via telefon. Telefonnumret hittar du i de flesta fall på sidan med erbjudanden under ”säljare”.
Hur kontaktar jag handlaren direkt?
Vid frågor om varan kan du kontakta handlaren via dennes angivna kontaktuppgifter. Frågor om din Trusted Checkout-beställning besvaras gärna av vårt supportteam per telefon (+1 646-887-3560) eller per e-post ().
Hur kan jag häva min beställning?
Kontakta vårt supportteam inom 14 dagar efter att du fått varan, per telefon (+1 646-887-3560) eller e-post (). Vi dokumenterar och bekräftar att din hävning av köpet kommit in i rätt tid och tar hand om all vidare handläggning.
Hur mycket är min klocka värd?

Du kan mycket enkelt ta fram din klockas värde på Chrono24 – naturligtvis gratis. Välj helt enkelt din modell och tillståndet och vi jämför din klocka med 300 000 erbjudanden från hela världen. Därefter får du en prisrekommendation med vilken du uppnår bästa möjliga försäljningspris.
Till värderingen

Köper Chrono24 själva klockor?
Chrono24 är en onlinemarknadsplats som sammanför klockälskare från hela världen. Handeln äger därvid alltid rum mellan köpare och säljare. Av denna anledning varken köper, värderar eller kontrollerar vi några varor. Vi rekommenderar att du säljer din klocka via en privatannons.
Vad är ett referensnummer?
Referensnumret betecknar modellen resp. modellvarianten för klockan och kan bestå av flera siffror och bokstäver. För vissa tillverkare finns referensnumret graverat på boettens botten (inte att förväxla med boettnumret), på remkanten eller mer sällan på urtavlan. Referensnumret bör dock alltid finnas i pappren till klockan eller på kvittot. Om du inte kan hitta referensnumret, kan du söka på internet efter tillverkarens namn som finns på urtavlan sedan jämföra bilderna med din klocka. Denna snabba eftersökning brukar hjälpa i de flesta fall.
Hur skapar jag en annons på Chrono24?

Det är lätt att skapa en annons på Chrono24 med hjälp av annonsguiden. Det enda du behöver är din klockas referensnummer. Du kan också välja din modell manuellt. Klicka då på ”Fortsätt utan referensnummer”. Mer information hittar du här: Sälj din klocka på Chrono24

Hur kan jag ändra min annons?

Du kan alltid redigera din annons på dina myChrono24-sidor (för närvarande endast på Chrono24:s hemsida). Välj då menypunkten ”Annonser” och klicka därefter under annonsen på ”Ändra annons”.

Om du vill redigera pris, tillverkare eller modell, vänd dig till oss via det nedanstående kontaktformuläret.

Varför är min annons inte online ännu?

Det kan finnas flera olika anledningar till att din annons inte längre är aktiv.

1. Säkerhetsbilderna som du laddat upp har eventuellt inte kontrollerats ännu. Detta kan dröja upp till två till tre arbetsdagar. Ha i detta fall ytterligare lite tålamod. Vi meddelar dig så snart kontrollen avslutats. I enskilda fall ber vi dig om ytterligare uppgifter via e-post. Kontrollera ovillkorligen också skräppostmappen i ditt e-postprogram för att säkerställa att du inte missar någon e-post från oss.

2. Betalningen för din annons har kanske ännu inte kommit in till oss. Tänk på att en överföring kan ta upp till tre arbetsdagar.

Hur kan jag skicka min klocka?
Chrono24 samarbetar för närvarande inte med någon fraktleverantör. Leta i förväg reda på en lokal fraktleverantör för värdetransporter. Vänd dig direkt till fraktleverantören för att ta reda på deras fraktvillkor. Se till att klockan är försäkrad över sitt fulla värde och att du skickar den med ett spårnings-ID. Mottagaren måste bekräfta mottagningen av paketet med sin underskrift. Vid en internationell retur bör du uttryckligen ange att paketet är en retur så att tullmyndigheterna inte tar ut importskatt på paketet.
När får jag mina pengar?

Vid betalning via depositionstjänsten

Efter att köparen har överfört köpesumman till klientmedelskontot förvaras pengarna tryggt fram tills att köparen mottagit den beställda varan och bekräftat detta för oss. Senast 7 dagar efter att köparen bekräftat leveransen godkänner vi utbetalningen. Utbetalningen kan också godkännas tidigare, såvida köparen accepterar detta.

Om din köpare betalar köpesumman direkt till dig, ska du kontakta köparen direkt. Vi rekommenderar dig att alltid sköta försäljningen via förskottsbetalning.

Jag har inte sålt min klocka

Om du inte säljer din klocka inom 6 månader återbetalar vi annonsavgiften. Förutsättningarna för detta är att din klocka har funnits tillgänglig på Chrono24 i 6 månader och inte blivit såld, samt att den fortfarande är i din ägo. Som bevis skickar du efter utgången av de 6 månaderna 2 bilder av din klocka till oss där den är inställd på de klockslag som vi anger. Kontakta oss i detta fall vänligen via nedanstående kontaktformulär.

Observera att en återbetalning enligt våra allmänna affärsvillkor för privata säljare inte är möjlig om du redan har sålt din klocka på annat håll.

Min annons togs bort

För att hålla erbjudandena på Chrono24 aktuella, kontrollerar vi regelbundet via e-post om de utannonserade varorna fortfarande finns tillgängliga. Om du inte bekräftar din annons tas den bort automatiskt efter en vecka. Vi återaktiverar gärna din annons åt dig. Kontakta oss för detta ändamål vänligen via nedanstående kontaktformulär.

Du kan även enkelt administrera dina annonser på dina myChrono24-sidor. Där hittar du all information med detsamma.

Hur fungerar pengarna-tillbaka-garantin?
Om du inte säljer din klocka inom 6 månader återbetalar vi annonsavgiften. Förutsättningarna för detta är att din klocka har funnits tillgänglig på Chrono24 i 6 månader och inte blivit såld, samt att den fortfarande är i din ägo. När de 6 månaderna har gått måste du därför bevisa att du fortfarande äger klockan inom 4 veckor.
Hur lägger jag upp mina annonser?
Antingen lägger du upp dina klockor själv eller så importerar du uppgifterna från din hemsida.

På försäljarsidan skapar du dina annonser själv. Fyll för detta ändamål i formuläret Ny annons. Vårt frågeformulär hjälper dig att snabbt göra en komplett beskrivning av din klocka. Beroende på vilket paket du har valt kan du lägga upp mellan 6 och 16 bilder med varje annons.

Du kan importera uppgifter från din hemsida om du har minst 25 annonser och PRO-Listing. Härvid importeras uppgifterna helt automatiskt från din hemsida och uppdateras dagligen.
Hur registrerar jag mig som yrkesmässig säljare?
Du registrerar dig som yrkesmässig säljare på Chrono24 med ett fåtal steg:
  1. Ange personuppgifter
  2. Ange betalningsinformation (kreditkort, i Tyskland även SEPA-direktdebitering)
  3. Skicka in verifieringsdokument
Därefter kan du redan ladda upp dina första annonser. Innan dina annonser publiceras måste ditt säljarkonto dock godkännas av Chrono24. Observera att detta sker först efter att dina uppgifter och handlingar har kontrollerats. För detta ändamål behöver vi kopior av följande dokument, antingen via dokumentuppladdning, e-post, fax eller post:
  • Utdrag från handelsregister eller företagets registreringsbevis
  • Adressbevis i form av telefonräkning, elräkning eller liknande.
Använd den 30 dagar långa kostnadsfria provperioden för att testa Chrono24 ordentligt.
Kontakta Chrono24

Obligatoriskt fält

Ta reda på mer

Ta reda på mer

Hitta svar på de vanligaste frågorna om Chrono24.

Se de vanligaste frågorna

Lär känna oss

Lär känna oss

Ta en titt bakom kulisserna och få reda på mer om Chrono24.

Läs mer