Logga inLogga in

Chrono24 hjälp och vanliga frågor och svar

Det är lättast om du använder vår fritextsökning för att snabbt få svar på dina frågor. Alternativt kan du även kontakta oss direkt.

Sökning på Chrono24

Hur söker jag efter en klocka på Chrono24?
På Chrono24 hittar du den klocka du önskar enkelt och lätt via sökfältet. Sökresultaten erbjuder dessutom många olika filteralternativ.

Sökfält
Sökfältet är den enklaste och snabbaste vägen. Sökordet kompletteras automatiskt under pågående inmatning.

Sökresultat
Sökresultaten erbjuder olika filteralternativ. Du kan exempelvis filtrera efter tillverkare, modell, referens eller tillgänglighet. Sökresultaten kan dessutom sorteras efter relevans, pris eller publiceringsdatum.

Genom att klicka på Spara denna sökning kan du skapa en sökning för att erhålla information om nya annonser via e-post. Det filter du valt sparas automatiskt.
Hur filtrerar jag sökresultaten för att hitta specifika annonser?
När du har sökt efter en produkt via sökfältet kan du begränsa ditt sökresultat ytterligare med hjälp av de filter som finns i resultatlistan. Du kan exempelvis filtrera efter tillverkare, modell, skick eller material. Genom att klicka på mer visas ytterligare filteralternativ. Du kan välja flera värden på ett filter samtidigt. För att avaktivera ett filter tar du helt enkelt bort respektive bock.

Du kan anpassa sorteringen på sökresultaten via menyfältet längst upp till höger på listan. Välj mellan pris, publiceringsdatum och relevans. Standardsorteringen kan du förändra i ditt myChrono24-område under Inställningar.

Köpa klockor

Jag vill köpa en viss klocka. Hur gör jag?
Det finns 2 möjliga sätt att köpa en klocka via Chrono24:

Slutförande via Chrono24:
Många erbjudanden låter dig beställa klockan direkt via Chrono24. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt. För att köpa en klocka via Chrono24 klickar du på den gröna knappen ”Gör en köpförfrågan” resp. ”Köp nu” på sidan med erbjudandet.

Ytterligare information om slutförande via Chrono24 hittar du här:
Kontakta säljaren direkt:
Om säljaren inte erbjuder slutförande via Chrono24, bör du vända dig till säljaren med hjälp av kontaktformuläret (knapp: ”Kontakta säljaren”) eller via telefon. Du avtalar då villkoren för betalning och leverans direkt med säljaren.
Vem är min kontrahent vid köp av en klocka?
Din kontrahent är alltid handlaren eller den privata säljaren. Om du väljer ett slutförande via Chrono24 kommer försäljningsvillkoren att visas under själva köpprocessen. Om du köper din klocka direkt hos en handlare, vänligen beakta respektive handlares allmänna affärsvillkor.

Ytterligare information om slutförande via Chrono24 hittar du här:
Vad måste jag tänka på vid köp från privatpersoner?
Om du vill köpa av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala klockan. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Chrono24:s team hjälper dig med råd och dåd om något inte fungerar enligt överenskommelse.

Om den privata säljaren inte erbjuder depositionstjänsten på Chrono24 rekommenderar vi ett personligt möte på en säker plats. Det säkraste sättet är ett slutförande i en etablerad klockhandlares butik. Där har respektive klockhandlare möjlighet att kontrollera klockan direkt. Möjliga alternativ är betalning via PayPal eller att använda en extern depositionstjänst. Observera att vi endast kan kontrollera privata säljare som erbjuder depositionstjänsten på Chrono24. Granska erbjudandet och villkoren noga innan du köper en klocka av en privat säljare.
Hur fungerar köpet exakt?
Det finns 2 möjliga sätt att köpa en klocka via Chrono24:

Slutförande via Chrono24:
Många erbjudanden låter dig beställa klockan direkt via Chrono24. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt. För att köpa en klocka via Chrono24 klickar du på den gröna knappen ”Gör en köpförfrågan” resp. ”Köp nu” på sidan med erbjudandet.

Ytterligare information om slutförande via Chrono24 hittar du här:
Kontakta säljaren direkt:
Om säljaren inte erbjuder slutförande via Chrono24 bör du vända dig till säljaren med hjälp av kontaktformuläret (knapp: ”Kontakta säljaren”) eller via telefon. Du avtalar då villkoren för betalning och leverans direkt med säljaren.

OBS: Din kontrahent är alltid säljaren.
Hur kontaktar jag någon som säljer en klocka?
När det gäller ett erbjudande där ett slutförande via Chrono24 är tillgängligt kan du beställa varan med hjälp av den gröna knappen ”Gör en köpförfrågan” resp. ”Köp nu”. Via alternativet ”Frågor om denna klocka” kan du ställa allmänna frågor om erbjudandet till säljaren.

För alla andra erbjudanden gäller att du kan kontakta säljaren via knappen ”Kontakta säljaren”.

Säljaren får ditt meddelande via e-post. Vi har ingen information om när säljaren läser eller besvarar ditt meddelande. Alternativt kan du ta kontakt via telefon, om säljaren angett sitt telefonnummer. Telefonnumret hittar du på sidan med erbjudandet under rubriken ”Säljare”.

Ytterligare information om slutförande via Chrono24 hittar du här:
Av vilka komponenter består försäljningspriset för en klocka?
Försäljningspriset för en klocka består av följande komponenter. Till att börja med är det offererade priset för själva klockan relevant. Dessutom kan kostnader uppstå för förpackning, försäkring, frakt eller moms och importmoms. Beroende på om du beställer din klocka hos en återförsäljare i ditt hemland eller i utlandet tillkommer olika tilläggskostnader. Kontakta försäljaren för att få exakt information.
Annonsen kommer från utlandet. Vad måste jag tänka på när jag köper och vilka avgifter måste betalas?
Priset visas i annonsen precis som försäljaren matat in det. Det kan därför hända att extra kostnader som tullavgifter, skatter, frakt- och försäkringskostnader tillkommer.

För att erhålla det exakta priset och de kostnader som ingår bör du kontakta den som tillhandahåller klockan. Försäljaren kan också berätta om speditören tar hand om tullformaliteterna. För information om de regler som gäller i ditt land bör du kontakta din lokala tullmyndighet.

Inom den Europeiska unionen är köp av klockor tullfria. Vid import från ett tredje land utanför EU, exempelvis USA, tillkommer en låg tullavgift och importmoms. Kontakta tullmyndigheten för att få exakt information.
Vilka betalningssätt står till förfogande?
Många säljare erbjuder slutförande via Chrono24. Därvid betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto via kreditkort eller överföring, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt.

Ytterligare information om slutförande via Chrono24 hittar du här:
Varje säljare bestämmer själv vilka betalningssätt som erbjuds. Vänd dig direkt till säljaren för att komma överens om hur betalningen ska ske. Ibland anger säljaren de möjliga betalningssätten i sin beskrivning.
Säljaren erbjuder endast överföring i förskott som betalningssätt. Kan man lita på detta?
Om säljaren är en professionell handlare:
Ja, många professionella handlare begär överföring i förskott. Vi lägger stort värde vid att de handlare som är listade på Chrono24 är pålitliga. I samband med registreringen på Chrono24 kontrolleras varje handlare när det gäller identitet och seriositet. Detta omfattar bland annat information som näringstillstånd och referenser från andra handlare. Alternativt kan man välja ett personligt möte på en säker plats för kontant betalning och överlämnande av klockan. Observera att Chrono24 inte ansvarar för köpet.

Om säljaren är en Private Seller:
Vid köp av en privat säljare är betalning i förskott inget säkert betalningssätt. Om en privat säljare insisterar på förskottsbetalning och du tvunget vill köpa klockan, bör du för din egen säkerhets skull kontrollera säljarens och erbjudandets trovärdighet. Du kan exempelvis begära referenser eller fler bilder på klockan resp. bilder på personliga dokument. Möjliga alternativ till förskottsbetalning är ett personligt möte på en säker plats för kontant betalning eller användning av en seriös depositionstjänst. Om du är osäker när det gäller säljarens pålitlighet bör du hellre avstå från köpet.

Många säljare erbjuder slutförande via Chrono24. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt. Ytterligare information om slutförande via Chrono24 hittar du här:
Kan jag slutföra köpet via en escrow-/depositionstjänst?
Många säljare erbjuder slutförande via Chrono24. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt. Ytterligare information om slutförande via Chrono24 hittar du här:
Om säljaren inte erbjuder slutförande via Chrono24, bör du beakta följande hänvisningar:
Följande depositionstjänster är avsedda som information, men är ingen uttrycklig rekommendation från vår sida: www.escrow.com och www.eco-treuhand.de. I ditt land finns möjligtvis andra seriösa depositionstjänster till förfogande. Informera dig noga i förväg när du väljer en depositionstjänst.

Förutsättning för användning av en depositionstjänst är att både köpare och säljare är införstådda. Om du använder en depositionstjänst bör du inhämta alla uppgifter direkt från depositionstjänsten. Lita inte på vidarebefordrade e-postmeddelanden från säljaren.
Vad innebär det om en försäljare har Trusted Seller-sigillet?
I samband med registreringen på Chrono24 kontrolleras varje försäljare när det gäller identitet och seriositet. Trusted Seller-sigillet tilldelas endast försäljare som enligt Chrono24:s och användarnas erfarenheter utmärker sig genom särskild tillförlitlighet och trovärdighet.

En Trusted Seller är en yrkesmässig klockhandlare och är skyldig att uppfylla vissa villkor.Dessa omfattar bland annat att

  • alla de uppgifter som lämnats på plattformen och till Chrono24 om hans/hennes person och företag är sanningsenliga
  • han/hon endast handlar med originalvaror från pålitliga källor
  • han/hon uppger skicket på sina varor sanningsenligt och påvisar eventuella brister i ord och bild
  • han/hon svarar på mottagna kundförfrågningar som erhållits via e-post från Chrono24 inom 5 arbetsdagar.

En ärlig och anständig affärstransaktion är det viktigaste. Om det skulle uppstå en tvist kommer försäljaren tillsammans med kunden att söka efter en tillfredsställande lösning för båda parter. En överträdelse mot en eller flera av dessa villkor kan leda till temporär eller permanent indragning av Trusted Seller-sigillet eller – vid allvarliga överträdelser – indraget Chrono24-medlemsskap.
Hur visas min e-postadress för säljaren?
För att skydda den personliga integriteten döljer vi köparnas och säljarnas e-postadresser vid kommunikation via vårt system. När du kontaktar en säljare lämnas din privata e-postadress inte ut, utan anonymiseras automatiskt av vårt system.

När du kommit överens med säljaren kan han/hon be dig om dina kontaktuppgifter. För detta ändamål får du en länk till ett formulär på vår sida via e-post. Med hjälp av detta formulär kan du skicka dina kontaktuppgifter.

Här ser du ett exempel på en anonymiserad e-postadress:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Varför är endast vissa säljares e-postadresser anonymiserade?
För säljare i vissa länder har vi redan infört ett anonymiserat kommunikationssystem. För närvarande visas endast i dessa fall krypterade e-postadresser. Vi kommer snart att utvidga vårt kommunikationssystem till att omfatta alla länder.

Privat försäljning av klockor på Chrono24

Hur annonserar jag en klocka?
Med hjälp av vårt formulär annonserar du din klocka i några få steg:
  1. Beskriv din klocka i detalj. Ju mer detaljerad beskrivningen är, desto lättare hittar potentiella köpare din annons.
  2. Till annonsen ska du bifoga upp till 4 bilder med olika vyer av klockan. Håll din kamera redo. Medan du skapar din annons uppmanas du att fotografera din klocka med 2 tider som vi bestämmer, och att lägga upp dessa foton som ägandebevis. Dessa bilder visas senare också i din annons.
  3. Skriv in dina personuppgifter.
  4. I det sista steget ska du kontrollera dina uppgifter en gång till och betala annonsavgiften.
Vad kostar annonsen och vilka betalningssätt finns det?
För en privat klockannons tar vi ut en avgift på 2,85 % av det pris som anges i annonsen, dock minst 5,00 EUR. Du betalar maximalt 299,00 EUR per annons – oavsett hur högt priset är. Om klockan inte är såld inom 6 månader betalar vi tillbaka hela avgiften till dig. Du kan betala annonsavgiften med PayPal, kreditkort eller banköverföring. Senast uppdaterat: 10/2015.
Hur fungerar pengarna-tillbaka-garantin?
Om du inte säljer din klocka inom 6 månader återbetalar vi annonsavgiften. Förutsättningarna för detta är att din klocka har funnits tillgänglig på Chrono24 i 6 månader och inte blivit såld, samt att den fortfarande är i din ägo. När de 6 månaderna har gått måste du därför bevisa att du fortfarande äger klockan inom 4 veckor.
Hur redigerar eller raderar jag mina privata annonser?
Dina privata annonser redigerar du på myChrono24-sidan ”Mina annonser”. Genom att klicka på motsvarande länk kan du ändra eller ta bort dina annonser. Om du vill utföra ändringar på pris, tillverkare eller modell, vänd dig till PrivateSeller@chrono24.com. Observera att din annons tas bort permanent hos oss när du raderar den.
Hur fungerar försäljningen exakt?
Chrono24 är en onlinemarknadsplats som sammanför klockälskare från hela världen. Vi är inte inblandade i den egentliga försäljningstransaktionen, förutom när det gäller köp som slutförs via depositionstjänsten på Chrono24. Handeln och fastställande av villkor för leverans och betalning sker direkt mellan säljare och köpare.

Vill du erbjuda slutförande av betalning via depositionstjänsten på Chrono24? Mer information hittar du här.
Vilka betalningssätt kan jag erbjuda när jag hittat en köpare?
Som privat säljare har du möjlighet att erbjuda depositionstjänsten på Chrono24. Med denna tjänst vinner du förtroendet hos potentiella köpare och ökar dina försäljningschanser. Vårt team hjälper dig gärna vid försäljningen av din klocka och bistår dig alltid med råd och dåd. Depositionstjänsten är förresten helt gratis för dig som säljare. Vill du erbjuda slutförande av betalning via depositionstjänsten på Chrono24? Mer information hittar du här.

Därutöver kan du exempelvis erbjuda följande betalningsalternativ: via banköverföring, PayPal eller en extern depositionstjänst. Mycket viktigt: Skicka inte ut din vara förrän du fått pengarna och de krediterats ditt konto.

Om du kommer överens med köparen att betalningen ska utföras via PayPal behöver du e-postadressen till köparens PayPal-konto, för att kunna skicka honom/henne en begäran om betalning. För att kunna göra detta måste du begära att få köparens kontaktuppgifter med hjälp av ett formulär. En länk för detta ändamål hittar du både i varje e-postmeddelande som du erhåller från köparen via vårt system och på dina myChrono24-sidor.

Naturligtvis kan du även överlämna klockan till köparen personligen. Vi rekommenderar att du då väljer en säker och övervakad plats, exempelvis en juvelerarbutik.
Köper Chrono24 själva klockor?
Chrono24 är en onlinemarknadsplats som sammanför klockälskare från hela världen. Handeln äger därvid alltid rum mellan köpare och säljare. Av denna anledning varken köper, värderar eller kontrollerar vi några varor. Vi rekommenderar att du säljer din klocka via en privatannons.
Varför kan jag som säljare inte se intressentens e-postadress?
För att skydda den personliga integriteten döljer vi köparnas och säljarnas e-postadresser vid kommunikation via vårt system. Därvid anonymiseras e-postadresserna automatiskt. På detta sätt skyddar vi dig mot personer som vill missbruka vår plattform för phishing eller annan bedräglig aktivitet.

När du kommit överens med intressenten kan du begära att få dennes kontaktuppgifter via ett formulär, för att exempelvis få reda på leveransadressen eller för att skicka honom/henne en betalningsanmodan via PayPal. En länk till detta formulär hittar du i varje e-postmeddelande som du erhåller från en intressent via vårt system.

Här ser du ett exempel på en anonymiserad e-postadress:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

myChrono24

Varför ska jag registrera mig för myChrono24?

Exklusiva annonser
Du får tillgång till annonser som endast myChrono24-användare kan se. Du har exklusiv åtkomst till annonser från privata försäljare de första dagarna efter publiceringen.

Nå målet snabbare
myChrono24 underlättar arbetet för registrerade användare. Du behöver inte mata in några tecken för att bekräfta och vår automatiska komplettering underlättar sökningen efter din drömklocka ytterligare.

Alltid aktuell
Med sparade sökningar kommer du aldrig mer att missa intressanta annonser. Du sparar din sökning och vi meddelar så snart nya annonser inkommit.

Behåll överblicken
Med din personliga minneslista har du alltid koll på attraktiva annonser.

Komfortabel administration av annonser
På myChrono24-sidan administrerar du dina annonser centralt och överskådligt.

Lätt att återfinna intressanta annonser
Din myChrono24-kronologi sparar automatiskt de annonser du tittat på senast. På detta sätt hittar du snabbt spännande annonser igen.

Hur redigerar eller raderar jag mina privata annonser?
Dina privata annonser redigerar du på myChrono24-sidan Mina annonser. Genom att klicka på motsvarande länk kan du ändra eller ta bort dina annonser. Om du vill utföra ändringar på pris, tillverkare eller modell, vänd dig till PrivateSeller@chrono24.com. Observera att din annons tas bort permanent hos oss när du raderar den.
Hur redigerar jag mina personliga uppgifter?
Logga in dig på myChrono24-sidan med din e-postadress (användarnamn) och ditt lösenord. Under Mina uppgifter kan du redigera och spara dina personrelaterade uppgifter som namn, adress, telefonnummer eller ditt lösenord. Under Inställningar kan du anpassa portal- och e-post-inställningar och välja på vilket språk du helst vill ha e-postmeddelanden från Chrono24. Här kan du också prenumerera på eller avbeställa vårt nyhetsbrev.

Yrkesmässig försäljning av klockor

Hur registrerar jag mig som yrkesmässig säljare?
Du registrerar dig som yrkesmässig säljare på Chrono24 med ett fåtal steg:
  1. Ange personuppgifter
  2. Ange betalningsinformation (kreditkort, i Tyskland även SEPA-direktdebitering)
  3. Skicka in verifieringsdokument
Därefter kan du redan ladda upp dina första annonser. Innan dina annonser publiceras måste ditt säljarkonto dock godkännas av Chrono24. Observera att detta sker först efter att dina uppgifter och handlingar har kontrollerats. För detta ändamål behöver vi kopior av följande dokument, antingen via dokumentuppladdning, e-post, fax eller post:
  • Utdrag från handelsregister eller företagets registreringsbevis
  • Adressbevis i form av telefonräkning, elräkning eller liknande.
Använd den 30 dagar långa kostnadsfria provperioden för att testa Chrono24 ordentligt.
Vilka prismodeller finns det för yrkesmässiga säljare?
Chrono24 erbjuder olika paket för olika behov. Paketen varierar bland annat när det gäller antalet annonser och bilder per annons. Dessutom påverkar prismodellerna placeringen i sökresultaten och TOP-annonserna på Chrono24-hemsidan. Du kan betala månadsvis eller ett år i förskott. Alla detaljer hittar du här.
Vem kan boka premium-paketet och vilka är fördelarna?
Endast försäljare som har varit registrerade hos Chrono24 i minst ett år kan boka premium-paketet. Dessutom måste försäljaren vara en Trusted Seller. Förutsättningarna för Trusted Seller-status och att få det förutnämnda sigillet hittar du här.

Premium-paketet innehåller en del fördelar. Dina annonser på hemsidan kommer att synas bättre i sökresultaten och du kan lägga upp fler bilder. Dessutom markeras alla dina annonser med Premium Seller-symbolen. Dina bästa annonser markeras i sökresultaten med TOP i bilden. På sidan med dina annonser kommer intressenter under punkten ”Dessa klockor kanske också intresserar dig” endast att se klockor som du erbjuder. Dessutom får du fördelen av att ha annonser utan reklam, eftersom det inte finns någon reklam från andra säljare bredvid dina erbjudanden.
Hur lägger jag upp mina annonser?
Antingen lägger du upp dina klockor själv eller så importerar du uppgifterna från din hemsida.

På försäljarsidan skapar du dina annonser själv. Fyll för detta ändamål i formuläret Ny annons. Vårt frågeformulär hjälper dig att snabbt göra en komplett beskrivning av din klocka. Beroende på vilket paket du har valt kan du lägga upp mellan 6 och 16 bilder med varje annons.

Du kan importera uppgifter från din hemsida om du har minst 25 annonser och PRO-Listing. Härvid importeras uppgifterna helt automatiskt från din hemsida och uppdateras dagligen.
Varför kan jag som säljare inte se intressentens e-postadress?
För att skydda den personliga integriteten döljer vi köparnas och säljarnas e-postadresser vid kommunikation via vårt system. Därvid anonymiseras e-postadresserna automatiskt. På detta sätt skyddar vi dig mot personer som vill missbruka vår plattform för phishing eller annan bedräglig aktivitet.

När du kommit överens med intressenten kan du begära att få dennes kontaktuppgifter via ett formulär, för att exempelvis få reda på leveransadressen eller för att skicka honom/henne en betalningsanmodan via PayPal. En länk till detta formulär hittar du i varje e-postmeddelande som du erhåller från en intressent via vårt system.

Här ser du ett exempel på en anonymiserad e-postadress:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

Expressförsäljning

Vad är expressförsäljning?
Expressförsäljning är en kostnadsfri tjänst för privata säljare som ger dem möjlighet att sälja sin klocka till en utvald grupp handlare inom endast 6 dagar. Försäljning av en klocka sker enligt ”Sealed-bid”-förfarandet. Då har handlarna 5 dagar på sig att lämna ett erbjudande för din klocka, utan att kunna se andra handlares erbjudanden.
Hur säljer jag en klocka via expressförsäljning?
  1. Gör en förfrågan om din klocka via vår iPhone-app.
  2. Efter godkännande från Chrono24 har deltagande handlare 5 dagar på sig att bjuda på din klocka.
  3. När fristen har löpt ut kan du bestämma dig för ett erbjudande inom 3 dagar.
  4. När du har bestämt dig för ett erbjudande visar vi dig kontaktuppgifterna för den handlare vars erbjudande du valt.
  5. Köpeavtalet sluts sedan individuellt mellan dig och handlaren.
Vad händer om inget av erbjudandena tilltalar mig?
Du behöver inte anta något av erbjudandena. Om du fortfarande vill sälja klockan rekommenderar vi att du sätter in en privatannons på Chrono24 och erbjuder den till köpare i hela världen.
Vad kostar tjänsten?
Tjänsten är helt kostnadsfri för dig som privat säljare.
Hur skickar jag min klocka på ett säkert sätt?
Chrono24 samarbetar för närvarande inte med någon speditör. FedEx, UPS och GLS är exempel på välkända speditörer som levererar globalt. Vänd dig direkt till speditören för att ta reda på deras fraktvillkor. Se till att du skickar klockan försäkrad till dess fulla värde.

Ett tips till: Chrono24-handlare vet ofta hur man skickar klockor på ett säkert sätt. Låt köparen ge dig råd!
Vad händer efter att jag bestämt mig för ett erbjudande?
När du har bestämt dig för ett erbjudande visar vi dig kontaktuppgifterna för handlaren så att du kan ta kontakt med honom eller henne. Handlaren får dina uppgifter på samma gång. Köpeavtalet sluts sedan individuellt mellan dig och handlaren. Om ni inte kommer överens får du gärna göra ett nytt försök att sälja din klocka.
Jag har inte fått några erbjudanden, vad ska jag göra?
Om du inte fått något erbjudande och fortfarande vill sälja klockan rekommenderar vi att du sätter in en privatannons på Chrono24 och erbjuder klockan till köpare i hela världen.
Hur fungerar betalning och frakt?
Kom överens om betalning och fraktsätt direkt med handlaren. De flesta handlare föredrar att betala först när de fått klockan. Vid expressförsäljning deltar endast handlare som redan har sålt klockor via Chrono24 i ett antal år.
Din sökning gav inga träffar