Har du frågor?

Vi hjälper dig gärna.

För att beställa en klocka klickar du på den gröna knappen ”Köp” på annonssidan. Såvida det inte redan har skett uppmanas du att logga in eller att skapa ett användarkonto. Sedan anger du din leveransadress. Under ”Kostnadsöversikt” ser du totalpriset för din beställning inklusive fraktkostnader. Tänk på att det eventuellt kan tillkomma importskatt på detta totalpris.

Upplysning: Innan du gör en internationell beställning är det viktigt att du skaffar information om de införselregler som gäller i ditt land hos den behöriga tullmyndigheten.

Du har följande alternativ för att betala din nya klocka:

  • Betalning via den kostnadsfria depositionstjänsten

    Du betalar in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Du kan då antingen betala med kreditkort (VISA eller Mastercard) eller via banköverföring. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt.

    Ange din leveransadress. Läs och godkänn sedan de allmänna försäljningsvillkoren. Klicka därefter på ”Beställ med betalningsskyldighet” för att slutföra beställningen.

    Mer information om betalning via depositionstjänsten inom ramen för köparskyddet hittar du här: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm .

  • Betala köpesumman direkt till säljaren

    Härigenom avstår du från den avgiftsfria depositionstjänsten på Chrono24. Du överför köpesumman direkt till handlaren. Betalning med kreditkort är inte möjligt.

    Ange din leveransadress. Läs och godkänn sedan de allmänna försäljningsvillkoren. Klicka därefter på ”Beställ med betalningsskyldighet” för att fullborda beställningen. Du får betalningsinformationen via e-post så snart säljaren har behandlat din beställning. Säljaren skickar iväg varan när din betalning har inkommit.

  • Beställning av en privat säljare

    Om du vill köpa av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala klockan. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka.

    Mer information hittar du här: Köpa klockor av privata säljare

Du får betalningsinformationen via e-post så snart säljaren har behandlat din beställning. Säljaren skickar iväg varan när din betalning har inkommit.

På Chrono24 hittar du lätt den klocka du vill ha via sökfältet. Du kan även filtrera sökresultaten på flera olika sätt.

Sökfält
Sökfältet är det enklaste sättet att hitta en klocka, eftersom du får olika förslag helt automatiskt medan du skriver in din sökning.

Sidan med sökresultaten
Du kan filtrera sökresultaten på flera olika sätt: Du kan till exempel filtrera efter märke, modell, referensnummer eller tillgänglighet. Du kan även sortera sökresultaten efter pris, publiceringsdatum, relevans eller popularitet.

Klicka på Spara denna sökning om du vill skapa ett sökuppdrag, så får du information om nya annonser via e-post. De filter du valt sparas automatiskt när du gör det.
När du har gjort en sökning efter en viss vara i sökfältet, kan du förfina din sökning genom att filtrera sökresultaten. Du kan till exempel filtrera sökresultaten efter märke, modell, skick eller material. Klicka på mer så visas fler filtreringsalternativ. Du kan välja många alternativ inom varje filtreringskategori. Om du vill avaktivera ett filter tar du bara bort markeringen vid det filtret.

Du kan sortera sökresultaten via menyfältet längst upp till höger på listan: Du kan sortera efter pris, publiceringsdatum, relevans eller popularitet. Du kan ställa in vilken sortering som ska vara standard under Inställningar på dina myChrono24-sidor.
Ja. På så vis kan vi hjälpa dig på bästa sätt om några frågor uppstår och ge dig aktuell information om din beställning.
Priset visas i annonsen precis som säljaren har satt det. Det kan därför hända att extra kostnader som tullavgifter, skatter, frakt- och försäkringskostnader tillkommer.

Kontakta klockans säljare för att få reda på det exakta priset och de kostnader som ingår. Säljaren kan också tala om för dig om fraktbolaget tar hand om tullformaliteterna. Kontakta din lokala tullmyndighet för information om de regler som gäller i ditt land.

Inom den Europeiska unionen är köp av klockor tullfria. Vid import från tredje land till EU, exempelvis från USA, tillkommer en mindre tullavgift och importmomsen till priset. Kontakta tullmyndigheten för mer utförlig information.

Många säljare accepterar prisförslag. Klicka på knappen ”Föreslå pris” på annonssidan för att föreslå ett pris för säljaren. Ange därefter ditt prisförslag och din leveransadress. Läs och godkänn de allmänna försäljningsvillkoren och klicka på ”Skicka prisförslag”. Säljaren kontrollerar ditt förslag och hör av sig till dig.

Om säljaren av princip inte accepterar några prisförslag är denna funktion inte tillgänglig för dig.
Försäljningspriset på en klocka består av följande komponenter. För det första ingår förstås priset på själva klockan. För det andra kan kostnader tillkomma för förpackning, försäkring, frakt eller moms och importmoms. Beroende på om du beställer din klocka hos en säljare i ditt hemland eller i utlandet blir tilläggskostnaderna olika höga. Kontakta säljaren för mer detaljerad information.
Priset visas i annonsen precis som säljaren har satt det. Det kan därför hända att extra kostnader som tullavgifter, skatter, frakt- och försäkringskostnader tillkommer.

Kontakta klockans säljare för att få reda på det exakta priset och de kostnader som ingår. Säljaren kan också tala om för dig om fraktbolaget tar hand om tullformaliteterna. Kontakta din lokala tullmyndighet för information om de regler som gäller i ditt land.

Inom den Europeiska unionen är köp av klockor tullfria. Vid import från tredje land till EU, exempelvis från USA, tillkommer en mindre tullavgift och importmomsen till priset. Kontakta tullmyndigheten för mer utförlig information.

Betalning via den kostnadsfria depositionstjänsten

Du kan betala med kreditkort (VISA eller MasterCard) eller via banköverföring. Betalningsuppgifterna får du i samband med din beställning. Tyvärr går det för närvarande inte att betala via PayPal. Mer information om betalning via depositionstjänsten inom ramen för köparskyddet finns här: https://www.chrono24.se/about-us.htm Betala köpesumman direkt till säljaren Om du vill betala köpesumman direkt till handlaren kan du göra detta via överföring. Betalning med kreditkort är inte möjligt. Beställning av en privat säljare Om du vill köpa av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala klockan. Då betalar du in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Mer information hittar du här: {0}Köpa klockor av privata säljare{1} Observera: Före din internationella beställning ska du ovillkorligen inhämta information om de gällande införselreglerna i ditt land hos behörig tullmyndighet.
Vi rekommenderar att du väljer att betala säkert via depositionstjänsten på Chrono24. Om du betalar med kreditkort eller via PayPal bör du tänka på följande:

Du kan själv höja säkerheten när du handlar med kreditkort på nätet genom att följa vissa säkerhetsregler. Se till att du använder en krypterad anslutning. En krypterad anslutning känns igen på beteckningen https och på hänglåset uppe i webbläsarens adressfält. Kontrollera dina kreditkortsutdrag med jämna mellanrum. Många kreditkortsföretag har en zero-liability-policy, som dock inte gäller för oaktsamhet. Det betyder att kunden ska hållas helt skadelös för obehöriga transaktioner. Om betalningar som inte auktoriserats genomförs med ditt kreditkort måste du så snabbt som möjligt kontakta ditt kreditkortsföretag. För mer detaljerad information om villkoren för att köpa via PayPal är det bäst att du kontaktar PayPal direkt. Tänk dessutom på att om du använder alternativet att föra över pengar till ”vänner och familj”, så skyddas du inte av PayPals köpskydd och vi kan inte hjälpa dig i sådana fall.
Vår allmänna rekommendation är att du köper säkert via Chrono24:s klientmedelskonto. Men om det inte är möjligt av någon anledning så kan du alltid lita på våra professionella handlare. Vi granskar nämligen alla handlare under registreringsprocessen och kontrollerar noga att deras identitet stämmer och att de är seriösa. Vi kontrollerar bland annat deras företags registreringsbevis och deras referenser från andra handlare. Du kan med andra ord lita på en professionell handlare som erbjuder förskottsbetalning via banköverföring.

Om man köper av en privat säljare så är förskottsbetalning däremot ingen säker metod. Om den privata säljaren insisterar på denna betalningsmetod och om du absolut vill köpa klockan, så bör du för din egen skull själv kontrollera om säljaren och erbjudandet är seriösa. Du kan till exempel begära att få referenser eller fler foton på klockan eller på personliga dokument. Ett annat möjligt alternativ till förskottsbetalning är att använda en extern depositionstjänst. Om du inte är helt säker på att säljaren är seriös så är det lika bra att du avstår från köpet.

Många säljare erbjuder möjligheten att sköta betalningen via Chrono24:s depositionstjänst. Du betalar då in pengarna på vårt klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du håller klockan i dina händer och själv kan kontrollera dess kvalitet. Vårt supportteam hjälper dig alltid och ser till att köpet går utan problem. Mer information om Chrono24:s depositionstjänst hittar du här:

När du köper med köparskyddet har du alltid 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Om du ska betala köpesumman direkt till handlaren är det viktigt att du först tar reda på hur handlarens returpolicy ser ut.

Vid köp från en privatperson bortfaller den lagliga returrätten. Du kan dock lämna ett klagomål till Chrono24 inom 7 dagar efter att du mottagit klockan.
Om du utövar din ångerrätt får du själv stå för de direkta kostnaderna för returförsändelsen. Tänk på att kostnaderna för frakten på grund av försäkringsskyddet kan uppnå upp till 250 EUR.
Om du har betalat via vår depositionstjänst och vill ångra ditt köp, så måste du höra av dig till vårt supportteam inom 14 dagar på telefon +1 646-887-3560 eller genom att e-posta till . Vi dokumenterar och bekräftar för dig att du har ångrat ditt köp i tid och påbörjar handläggningen av ärendet och informerar dig om processen.

Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.

Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.

Trusted Checkout är den säkraste vägen till din drömklocka. Du betalar in dina pengar på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått din klocka. Först då betalas pengarna ut till säljaren. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt.

Ta reda på mer om Trusted Checkout: https://www.chrono24.se/about-us.htm
Chrono24:s köparskydd är i vanliga fall gratis för dig. Det är bara om du betalar via depositionstjänsten med ett kort från American Express (Amex) som vi tar en extra avgift, eftersom det betalningssättet är förknippat med höga kostnader för oss. Hur hög den individuella avgiften blir får du se i god tid under köpprocessen när du väljer mellan de tillgängliga betalningssätten.
Om du köper med Chrono24:s köparskydd gäller de lagstadgade garantibestämmelserna. Du får inte någon utökad garanti eller särskilda ersättningsanspråk.
Annonser där man kan använda köparskyddet känns igen på den gröna symbolen för köparskyddet på själva annonssidan.
Om du köper av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala din klocka på. Du betalar då in pengarna på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått klockan. Chrono24:s team hjälper dig med råd och dåd om något inte fungerar enligt vad ni kommit överens om.

Om den privata säljaren inte erbjuder depositionstjänsten på Chrono24 rekommenderar vi ett personligt möte på en säker plats. Det säkraste sättet är att genomföra köpet direkt i en etablerad klockhandlares butik, där klockhandlaren kan kontrollera klockan direkt på plats. Andra alternativ är att betala via PayPal eller att använda en extern depositionstjänst.
I samband med registreringen på Chrono24 kontrolleras varje handlare noggrant när det gäller identitet och seriositet. Detta omfattar bland annat information som näringstillstånd och referenser från andra handlare. Feedback från kunder inverkar också kontinuerligt på omdömet.
Alla handlare som registrerar sig på Chrono24 kontrolleras grundligt, så att vi kan styrka deras identitet och försäkra oss om att de är seriösa. Trusted Seller-sigillet tilldelas endast handlare som enligt Chrono24:s och användarnas erfarenheter utmärker sig genom särskild tillförlitlighet och trovärdighet.

En Trusted Seller är en professionell klockhandlare som åtagit sig att uppfylla vissa villkor. I dessa villkor ingår bland annat att

  • alla de uppgifter som lämnats på plattformen och till Chrono24 om hans/hennes person och företag är sanningsenliga
  • han/hon endast handlar med originalvaror från pålitliga källor
  • han/hon uppger skicket på sina varor sanningsenligt och påvisar eventuella brister i ord och bild
  • han/hon i normala fall svarar på kundförfrågningar som skickats med e-post via Chrono24 inom 5 arbetsdagar.

Viktigast av allt är alltid att affärerna genomförs ärligt och korrekt. Om det skulle uppstå en tvist kommer handlaren och kunden tillsammans försöka hitta en lösning som är tillfredsställande för båda parter. Om en handlare bryter mot ett eller flera av dessa villkor kan det leda till att Trusted Seller-sigillet dras in tillfälligt eller permanent, eller – vid allvarliga överträdelser – till att Chrono24-medlemsskapet dras in.
Klockhandlare kan rekommendera andra handlare åt användarna på Chrono24. De kan högst göra 10 rekommendationer. Men endast Trusted Seller kan både rekommendera andra handlare och själva rekommenderas.
Ett garantiåtagande är en frivillig, extra tjänst som handlaren eller tillverkaren kan erbjuda och som garanterar ovillkorlig ersättning. Garantiskyddet omfattar vanligtvis hela klockans eller vissa delars funktionsduglighet under en tidsperiod som definieras på förhand.

Även online-handlare lämnar delvis garantier på vissa tjänster. Börja med att ta reda på vilka garantier som lämnas av handlaren och hur länge de är giltiga. Kontrollera efter köpet att datumet finns på garantikortet och att det har stämplats eller undertecknats, och att kvittot stämmer överens med garantikortet. Annars kan det hända att garantikortet inte godkänns.
På Chrono24 gäller den ovillkorliga principen att handlare inte får erbjuda några kopior eller förfalskningar. Varje handlare är skyldig att noga kontrollera klockans äkthet före försäljning och ange avvikelser från det ursprungliga leveranstillståndet i beskrivningen. Mer detaljer hittar du i våra villkor för äkthetsgarantin.
På Chrono24 gäller den undantagslösa regeln att handlare inte får lägga upp förfalskade klockor till försäljning. Vi kontrollerar alla professionella handlare och de flesta av dem har sålt sina lyxklockor på Chrono24 i många år utan några problem. Vårt Trusted Seller-sigill är ett ytterligare tecken på att en handlare är seriös. Om en handlare bevisligen försöker sälja en kopia så spärrar vi den handlaren direkt.

Men för säkerhets skull bör du alltid ta reda på det verkliga marknadsvärdet innan du köper din drömklocka. Klockor av märken som Rolex, Breitling eller något annat lyxmärke säljs vanligtvis inte för några tusenlappar. Rent allmänt gäller följande: Om ett erbjudande låter för bra för att vara sant eller om du börjar misstänka att klockan inte är äkta, så är det bättre att du avstår från att köpa klockan. Anmäl i stället dina misstankar till oss via länken ”Anmäl annons” direkt i annonsen.

Men tänk på att äkta märkesklockor ibland repareras med reservdelar som inte helt perfekt motsvarar originaldelarna som fanns i modellen från början. Ibland händer det att reservdelarna saknas, särskilt till vintageklockor. I sådana fall är handlaren skyldig att påpeka att delarna har bytts ut.
Du kan anmäla en misstänkt vara direkt i annonsen. Länken Anmäl annons finns i varje annons. Beskriv vad som gör dig misstänksam så detaljerat som möjligt. Vi granskar sedan din anmälan och vidtar lämpliga åtgärder om så behövs.
Ett garantiåtagande är en frivillig, extra tjänst som handlaren eller tillverkaren kan erbjuda och som garanterar ovillkorlig ersättning. Garantiskyddet omfattar vanligtvis hela klockans eller vissa delars funktionsduglighet under en tidsperiod som definieras på förhand.

Även online-handlare lämnar delvis garantier på vissa tjänster. Börja med att ta reda på vilka garantier som lämnas av handlaren och hur länge de är giltiga. Kontrollera efter köpet att datumet finns på garantikortet och att det har stämplats eller undertecknats, och att kvittot stämmer överens med garantikortet. Annars kan det hända att garantikortet inte godkänns.

Med Chrono24:s köparskydd står du i centrum även efter din beställning via Chrono24: I det sällsynta fallet att något inte går som planerat kan du lita på vår support. Vi hjälper dig att tillsammans med handlaren hitta en tillfredsställande lösning. Kontakta oss senast 14 dagar efter mottagen leverans (support@chrono24.com).

Mer information om köparskyddet hittar du här: Chrono24:s köparskydd
Om du har betalat via vår depositionstjänst och vill ångra ditt köp, så måste du höra av dig till vårt supportteam inom 14 dagar på telefon +1 646-887-3560 eller genom att e-posta till . Vi dokumenterar och bekräftar för dig att du har ångrat ditt köp i tid och påbörjar handläggningen av ärendet och informerar dig om processen.

Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.

Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Ett garantiåtagande är en frivillig, extra tjänst som handlaren eller tillverkaren kan erbjuda och som garanterar ovillkorlig ersättning. Garantiskyddet omfattar vanligtvis hela klockans eller vissa delars funktionsduglighet under en tidsperiod som definieras på förhand.

Även online-handlare lämnar delvis garantier på vissa tjänster. Börja med att ta reda på vilka garantier som lämnas av handlaren och hur länge de är giltiga. Kontrollera efter köpet att datumet finns på garantikortet och att det har stämplats eller undertecknats, och att kvittot stämmer överens med garantikortet. Annars kan det hända att garantikortet inte godkänns.
Chrono24:s köparskydd innehåller olika säkerhetstjänster som ger dig ett omfattande skydd som täcker allt från det att du beställer klockan fram till dess att du kanske vill ångra köpet:

  • betalning via depositionstjänst
  • äkthetsgaranti
  • 14 dagars lagstadgad ångerrätt
  • stränga regler för handlare
  • försäkrad frakt
  • Quality & Security Team


Mer information om Chrono24:s köparskydd hittar du på https://www.chrono24.de/about-us.htm.
Om du har betalat via vår depositionstjänst och vill ångra ditt köp, så måste du höra av dig till vårt supportteam inom 14 dagar på telefon +1 646-887-3560 eller genom att e-posta till . Vi dokumenterar och bekräftar för dig att du har ångrat ditt köp i tid och påbörjar handläggningen av ärendet och informerar dig om processen.

Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.

Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Chrono24:s köparskydd är i vanliga fall gratis för dig. Det är bara om du betalar via depositionstjänsten med ett kort från American Express (Amex) som vi tar en extra avgift, eftersom det betalningssättet är förknippat med höga kostnader för oss. Hur hög den individuella avgiften blir får du se i god tid under köpprocessen när du väljer mellan de tillgängliga betalningssätten.
Om du köper med Chrono24:s köparskydd gäller de lagstadgade garantibestämmelserna. Du får inte någon utökad garanti eller särskilda ersättningsanspråk.
Annonser där man kan använda köparskyddet känns igen på den gröna symbolen för köparskyddet på själva annonssidan.
Om du köper av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala din klocka på. Du betalar då in pengarna på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått klockan. Chrono24:s team hjälper dig med råd och dåd om något inte fungerar enligt vad ni kommit överens om.

Om den privata säljaren inte erbjuder depositionstjänsten på Chrono24 rekommenderar vi ett personligt möte på en säker plats. Det säkraste sättet är att genomföra köpet direkt i en etablerad klockhandlares butik, där klockhandlaren kan kontrollera klockan direkt på plats. Andra alternativ är att betala via PayPal eller att använda en extern depositionstjänst.
Avgifterna och momsen tas ut av de behöriga tullmyndigheterna och ska betalas så snart varan når destinationslandet. I de flesta fallen betalar du de tillkommande avgifterna och momsen vid leveransen direkt till fraktbolaget.
Priset visas i annonsen precis som säljaren har satt det. Det kan därför hända att extra kostnader som tullavgifter, skatter, frakt- och försäkringskostnader tillkommer.

Kontakta klockans säljare för att få reda på det exakta priset och de kostnader som ingår. Säljaren kan också tala om för dig om fraktbolaget tar hand om tullformaliteterna. Kontakta din lokala tullmyndighet för information om de regler som gäller i ditt land.

Inom den Europeiska unionen är köp av klockor tullfria. Vid import från tredje land till EU, exempelvis från USA, tillkommer en mindre tullavgift och importmomsen till priset. Kontakta tullmyndigheten för mer utförlig information.
När du importerar en vara till ditt land, kan tullavgifter och importmoms tillkomma. Dessa tas ut av de behöriga tullmyndigheterna och ska betalas så snart varan når destinationslandet. Kontakta tullmyndigheten för mer utförlig information.
Säljaren besvarar gärna alla frågor om varans egenskaper, skick, tillgänglighet eller leveransomfattning. Klicka på knappen ”Kontakta säljaren” på annonssidan för att ställa en fråga till säljaren.
På Chrono24 hittar du lätt den klocka du vill ha via sökfältet. Du kan även filtrera sökresultaten på flera olika sätt.

Sökfält
Sökfältet är det enklaste sättet att hitta en klocka, eftersom du får olika förslag helt automatiskt medan du skriver in din sökning.

Sidan med sökresultaten
Du kan filtrera sökresultaten på flera olika sätt: Du kan till exempel filtrera efter märke, modell, referensnummer eller tillgänglighet. Du kan även sortera sökresultaten efter pris, publiceringsdatum, relevans eller popularitet.

Klicka på Spara denna sökning om du vill skapa ett sökuppdrag, så får du information om nya annonser via e-post. De filter du valt sparas automatiskt när du gör det.
Varje handlare kontrolleras grundligt när de registrerar sig på Chrono24, för att vi ska kunna styrka deras identitet och försäkra oss om att de är seriösa. Bland annat kontrolleras deras företags registreringsbevis och deras referenser från andra handlare. Vi tar även hänsyn till kundernas feedback när vi gör vår bedömning.
Det kan bero på en rad olika saker om säljaren inte svarar direkt på din förfrågan. Chrono24 är en internationell webbplattform med säljare från flera olika länder. Många handlare har stängt under helgdagarna och semestertiderna i deras länder. Det kan också hända att en förfrågan besvaras lite senare än vanligt om efterfrågan plötsligt stiger. Tänk på att du måste kontakta säljaren på något av de språk som listas bredvid kontaktformuläret och att säljaren måste få lite tid på sig att svara på ditt meddelande.
Förklaringar av de viktigaste tekniska termerna hittar du i vårt klocklexikon.

Använd sökfunktionen för bästa resultat när du vill hitta klockor på Chrono24. När du gjort en sökning står en mängd olika filter till ditt förfogande, som t.ex. ”Modell”, ”År” eller ”Pris”, för att ytterligare avgränsa dina sökresultat.

Du kan också spara en sökning och låta oss informera dig så fort din sökning ger nya träffar.
På dina myChrono24-sidor hittar du en översikt över dina sparade sökningar under Sparade sökningar. Här kan du titta på aktuella sökresultat till de enskilda sökningarna, radera sökningar eller aktivera och deaktivera meddelanden om de olika sökuppdragen. Genom att klicka på Redigera kan du byta namn på en viss sökning.
På ditt Chrono24-konto under fliken ”Kom-ihåg-lista” finns alla annonser som du har sparat, så att du snabbt hittar tillbaka till dem. Genom att klicka på hjärtat uppe till höger i annonsen lägger du till den i din kom-ihåg-lista. Om du klickar på hjärtat en gång till så tas annonsen bort från din kom-ihåg-lista. Om någon av annonserna inte är tillgänglig längre kan du inte öppna den heller.
Om du köper av en privat säljare är depositionstjänsten på Chrono24 det säkraste sättet att betala din klocka på. Du betalar då in pengarna på ett klientmedelskonto, där de är i säkert förvar tills du fått klockan. Chrono24:s team hjälper dig med råd och dåd om något inte fungerar enligt vad ni kommit överens om.

Om den privata säljaren inte erbjuder depositionstjänsten på Chrono24 rekommenderar vi ett personligt möte på en säker plats. Det säkraste sättet är att genomföra köpet direkt i en etablerad klockhandlares butik, där klockhandlaren kan kontrollera klockan direkt på plats. Andra alternativ är att betala via PayPal eller att använda en extern depositionstjänst.
Om du har betalat via vår depositionstjänst och vill ångra ditt köp, så måste du höra av dig till vårt supportteam inom 14 dagar på telefon +1 646-887-3560 eller genom att e-posta till . Vi dokumenterar och bekräftar för dig att du har ångrat ditt köp i tid och påbörjar handläggningen av ärendet och informerar dig om processen.

Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.

Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Om du utövar din ångerrätt får du själv stå för de direkta kostnaderna för returförsändelsen. Tänk på att kostnaderna för frakten på grund av försäkringsskyddet kan uppnå upp till 250 EUR.

Om du vill ange en avvikande leveransadress, skicka oss den fullständiga nya adressen via knappen ”Kontakta Chrono24”. Vi tar hand om allt annat.

Observera att du vid betalning med kreditkort får en återkoppling från systemet inom några få minuter. Om du inte får en betalningsbekräftelse eller till och med får ett felmeddelande kan detta ha följande orsaker:

1. Kontrollera om ditt kreditkort har registrerats för den så kallade 3D Secure-processen (VerifiedByVisa/Mastercard Secure Code). Vi rekommenderar att du vänder dig till din bank.

2. Vissa kreditkort har en utbetalningsgräns som du dock alltid kan öka genom ansökan hos din kreditkortsleverantör.

Tack för din betalning. På dina myChrono24-sidor under ”Köpa” kan du bekräfta din betalning med hjälp av knappen ”Ja, jag har betalat”.

Vi informerar dig självklart så snart betalningen har kommit in. Ignorera ytterligare meddelanden som uppmanar dig att göra betalningen. Dessa meddelanden genereras automatiskt och slutar så snart betalningen har inkommit.

OBS: Vid en överföring tar det 2–3 arbetsdagar tills betalningen inkommit.

Tillgänglighet och leveranstid anges på annonssidan. Observera att dessa tidsperioder gäller från och med den tidpunkt betalningen inkommit. Säljaren besvarar gärna alla frågor om frakten. Klicka på knappen ”Kontakta säljaren” på annonssidan för att ställa en fråga till säljaren.
Varorna är i regel tillgängliga genast eller inom kort. Exakt information hittar du på själva annonssidan.
Vanligtvis bestämmer handlaren vilket fraktbolag han eller hon vill använda för att skicka varan. På leveransbekräftelsen kan du se vilket fraktbolag som används.
Vi informerar dig så snart varan har skickats och om det finns något spårnings-ID så får du det av oss i ett e-postmeddelande.
Om du inte har kommit överens om något annat med handlaren, så skickas varje klocka som köps med Chrono24:s köparskydd försäkrad till hela sitt värde, även från utlandet. Om du köper av en privatperson bör du diskutera detaljerna om leveransen med säljaren.
Varan försäkras till sitt fulla värde vid frakt.
Om du har betalat via vår depositionstjänst och vill ångra ditt köp, så måste du höra av dig till vårt supportteam inom 14 dagar på telefon +1 646-887-3560 eller genom att e-posta till . Vi dokumenterar och bekräftar för dig att du har ångrat ditt köp i tid och påbörjar handläggningen av ärendet och informerar dig om processen.

Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.

Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.
Om du har betalat via vår depositionstjänst och vill ångra ditt köp, så måste du höra av dig till vårt supportteam inom 14 dagar på telefon +1 646-887-3560 eller genom att e-posta till . Vi dokumenterar och bekräftar för dig att du har ångrat ditt köp i tid och påbörjar handläggningen av ärendet och informerar dig om processen.

Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.

Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.

Tack för din betalning. På dina myChrono24-sidor under ”Köpa” kan du bekräfta din betalning med hjälp av knappen ”Ja, jag har betalat”.

Vi informerar dig självklart så snart betalningen har kommit in. Ignorera ytterligare meddelanden som uppmanar dig att göra betalningen. Dessa meddelanden genereras automatiskt och slutar så snart betalningen har inkommit.

OBS: Vid en överföring tar det 2–3 arbetsdagar tills betalningen inkommit.

Tillgänglighet och leveranstid anges på annonssidan. Observera att dessa tidsperioder gäller från och med den tidpunkt betalningen inkommit. Säljaren besvarar gärna alla frågor om frakten. Klicka på knappen ”Kontakta säljaren” på annonssidan för att ställa en fråga till säljaren.

Om du vill ange en avvikande leveransadress, skicka oss den fullständiga nya adressen via knappen ”Kontakta Chrono24”. Vi tar hand om allt annat.

Tack för din betalning. På dina myChrono24-sidor under ”Köpa” kan du bekräfta din betalning med hjälp av knappen ”Ja, jag har betalat”.

Vi informerar dig självklart så snart betalningen har kommit in. Ignorera ytterligare meddelanden som uppmanar dig att göra betalningen. Dessa meddelanden genereras automatiskt och slutar så snart betalningen har inkommit.

OBS: Vid en överföring tar det 2–3 arbetsdagar tills betalningen inkommit.

Våra säljare ombedes besvara förfrågningar inom fem arbetsdagar. Många säljare får dagligen ett stort antal förfrågningar, vilket i enskilda fall kan leda till förseningar. Du kan alltid försöka kontakta säljaren via telefon. Telefonnumret hittar du i de flesta fall på annonssidan under ”Säljare”.
Om du har frågor om varan kan du kontakta handlaren med hjälp av kontaktuppgifterna som handlaren angett. Om du har frågor om ditt köp med köparskyddet är det bara att kontakta vårt supportteam på telefon (+1 646-887-3560) eller via mejl ().
Om du har betalat via vår depositionstjänst och vill ångra ditt köp, så måste du höra av dig till vårt supportteam inom 14 dagar på telefon +1 646-887-3560 eller genom att e-posta till . Vi dokumenterar och bekräftar för dig att du har ångrat ditt köp i tid och påbörjar handläggningen av ärendet och informerar dig om processen.

Om du har betalat köpesumman direkt till handlaren eller den privata säljaren, så måste du kontakta dem för att ångra köpet.

Tänk på att det inte finns någon lagstadgad ånger- eller returrätt vid köp från privata säljare.

Vid betalning via depositionstjänsten

Efter att köparen har överfört köpesumman till klientmedelskontot förvaras pengarna tryggt fram tills att köparen mottagit den beställda varan och bekräftat detta för oss. Senast 7 dagar efter att köparen bekräftat leveransen godkänner vi utbetalningen. Utbetalningen kan också godkännas tidigare, såvida köparen accepterar detta. Om din köpare betalar köpesumman direkt till dig, ska du kontakta köparen direkt. Vi rekommenderar dig att alltid sköta försäljningen via förskottsbetalning.
Om du inte hittar din annons på Chrono24 kan det bero på något av följande:
  1. Den manuella granskningen har inte genomförts.
  2. Med tanke på säkerheten för våra Chrono24-användare kontrollerar vi nya annonser manuellt. Granskningen genomförs på vardagar, men inte på helger. Det tar i regel 1 till 3 vardagar innan aktiveringen träder i kraft.
  3. Säkerhetsbilderna är inte korrekta. Om detta skulle vara fallet har vi skickat ett e-postmeddelande till dig och bett dig att uppdatera säkerhetsbilderna på ditt Chrono24-konto.
  4. Ditt användarkonto har inte aktiverats ännu. Kontrollera att du har klickat på länken i aktiveringsmeddelandet och bekräftat ditt användarkonto.
  5. I vissa länder behöver den privata säljarens identitet verifieras. Din identitet kanske inte har granskats än. Tänk på att det kan ta 1 till 3 vardagar innan din legitimation kan verifieras.
  6. Vi behöver fler skatteuppgifter från dig: Om du är skyldig att betala skatt i EU ska du lägga till ditt skatteregistreringsnummer.

Du kan enkelt ta reda på vad din klocka är värd på Chrono24 – självklart helt gratis. Det är bara att välja din modell och dess skick, så jämför vi din klocka med 500 000 annonser från hela världen. Sedan får du en prisrekommendation som hjälper dig att få bästa möjliga försäljningspris.
Gå till värderingen

Chrono24 är en onlinemarknad där klockälskare från hela världen möts. Handeln äger alltid rum mellan köpare och säljare. Därför köper, värderar eller kontrollerar vi aldrig några varor. Vi rekommenderar att du säljer din klocka via en annons.
Referensnumret betecknar klockans modell/modellvariant och kan bestå av flera siffror och bokstäver. För vissa tillverkare finns referensnumret graverat på boettens botten (inte att förväxla med boettnumret), på bandfästet eller mer sällan på urtavlan. Referensnumret bör dock alltid finnas i pappren till klockan eller på kvittot. Om du inte kan hitta referensnumret, kan du söka på internet efter tillverkarens namn som finns på urtavlan och sedan jämföra bilderna med din klocka. En sådan snabb sökning brukar hjälpa i de flesta fall.
På Chrono24 kan privata säljare sälja tillbehör gratis.

För att skapa en annons väljer du Sälj klocka i menyraden och sedan Sälj tillbehör.
Chrono24 samarbetar för närvarande inte med någon fraktleverantör. Leta i förväg reda på en lokal fraktleverantör för värdetransporter. Vänd dig direkt till fraktleverantören för att ta reda på deras fraktvillkor. Se till att klockan är försäkrad över sitt fulla värde och att du skickar den med ett spårnings-ID. Mottagaren måste bekräfta mottagningen av paketet med sin underskrift. Vid en internationell retur bör du uttryckligen ange att paketet är en retur så att tullmyndigheterna inte tar ut importskatt på paketet.

Du kan alltid redigera din annons på dina myChrono24-sidor (för närvarande endast på Chrono24:s hemsida). Välj då menypunkten ”Annonser” och klicka därefter under annonsen på ”Ändra annons”.

Om du vill redigera pris, tillverkare eller modell, vänd dig till oss via det nedanstående kontaktformuläret.
Köparen betalar i regel via depositionstjänsten på Chrono24. Det innebär att köparen efter sin beställning betalar in pengarna på ett säkert klientmedelskonto. Sedan skickar du klockan till köparen och får försäljningspriset så snart klockan kommit fram till köparen.

I vissa fall kan det förekomma att en köpare eller en säljare inte kan utnyttja depositionstjänsten i sitt land. I sådana fall betalar köparen direkt till dig. Du väljer då själv en betalningsmetod, t.ex. banköverföring eller PayPal. Chrono24 skickar sedan dina betalningsuppgifter till köparen.

Mer information om depositionstjänsten finns här.

Naturligtvis kan du även överlämna varan till köparen personligen. Vi rekommenderar i så fall att du väljer en säker och övervakad plats, som en juvelerarbutik till exempel. Även i sådana fall kan du välja depositionstjänsten som säker betalningsmetod. Följ även våra säkerhetstips.

Om du inte säljer din klocka inom 6 månader återbetalar vi annonsavgiften. Förutsättningarna för detta är att din klocka har funnits tillgänglig på Chrono24 i 6 månader och inte blivit såld, samt att den fortfarande är i din ägo. Som bevis skickar du efter utgången av de 6 månaderna 2 bilder av din klocka till oss där den är inställd på de klockslag som vi anger. Kontakta oss i detta fall vänligen via nedanstående kontaktformulär.

Observera att en återbetalning enligt våra allmänna affärsvillkor för privata säljare inte är möjlig om du redan har sålt din klocka på annat håll.
Vi vill alltid erbjuda besökarna på vår klockmarknad högsta möjliga kvalitet. För att hålla annonserna på Chrono24 aktuella kontrollerar vi var tredje månad via e-post om de utannonserade varorna fortfarande finns tillgängliga. Om du inte bekräftar din annons tas den bort automatiskt efter en vecka.

För att hålla annonserna på Chrono24 aktuella, kontrollerar vi regelbundet via e-post om de utannonserade varorna fortfarande finns tillgängliga. Om du inte bekräftar din annons tas den bort automatiskt efter en vecka. Vi återaktiverar gärna din annons åt dig. Kontakta oss för detta ändamål via nedanstående kontaktformulär.

Du kan även enkelt administrera dina annonser på dina myChrono24-sidor. Där hittar du all information med detsamma.
Din annons ligger till att börja med online på Chrono24 i tre månader. Om du inte säljer klockan under den här tiden, kan du förlänga annonstiden med ytterligare tre månader eller ta bort den. För att förlänga annonsen kan det hända att vi behöver ett bevis på att klockan fortfarande är i din ägo.
Om du inte säljer din klocka inom 6 månader återbetalar vi annonsavgiften. Förutsättningarna för detta är att din klocka har funnits tillgänglig på Chrono24 i 6 månader och inte blivit såld, samt att den fortfarande är i din ägo. När de 6 månaderna har gått måste du därför bevisa att du fortfarande äger klockan inom 4 veckor.
Om du inte hittar din annons på Chrono24 kan detta ha följande orsaker:
  1. Vi har inte kontrollerat din annons än. För alla Chrono24-användares säkerhet kontrollerar vi alla nya annonser manuellt – detta tar i regel en till två arbetsdagar.
  2. Säkerhetsbilderna är inte korrekta. Uppdatera dessa i dina myChrono24 sidor.
  3. Om du har betalat via överföring sker aktiveringen först efter det att pengarna har inkommit till vårt konto. För internationella överföringar kan detta ta flera dagar.
  4. Ditt användarkonto har ännu ej aktiverats. Kontrollera om du har klickat på länken i ditt aktiveringsmail och bekräftat ditt användarkonto.
Din annons ligger till att börja med online på Chrono24 i tre månader. Om du inte säljer klockan under den här tiden, kan du förlänga annonstiden med ytterligare tre månader eller ta bort den. För att förlänga annonsen kan det hända att vi behöver ett bevis på att klockan fortfarande är i din ägo.
Din annons ligger till att börja med online på Chrono24 i tre månader. Om du säljer klockan utanför plattformen under den här tiden eller inte vill sälja den längre, kan du alltid ta bort din annons från ditt Chrono24-konto.

Det är lätt att skapa en annons på Chrono24 med hjälp av annonsguiden. Det enda du behöver är din klockas referensnummer. Du kan också välja din modell manuellt. Klicka då på ”Fortsätt utan referensnummer”. Mer information hittar du här: Framgångsrik försäljning på Chrono24

Som privat säljare kan du ha upp till 10 annonser insatta samtidigt. Privata säljare får inte sälja varor kommersiellt. Vi förbehåller oss därför rätten att inte lägga ut annonser som privata säljare lägger upp, om de ger intryck av kommersiell försäljning.

Om du vill sälja klockor kommersiellt på Chrono24 får du registrera dig som handlare. Mer information hittar du här.
Det finns inga speciella villkor för samlare. Du får i så fall annonsera ut varje klocka för sig.
På Chrono24 kan privata säljare sälja tillbehör gratis.

För att skapa en annons väljer du Sälj klocka i menyraden och sedan Sälj tillbehör.
Försäljningen blir säker via depositionstjänsten på Chrono24. Tjänsten innebär att du inte skickar iväg din klocka förrän köparen har överfört försäljningspriset till ett klientmedelskonto. Så snart varan har nått köparen betalas försäljningspriset ut till dig.

I vissa fall kan det förekomma att en köpare eller en säljare inte kan utnyttja depositionstjänsten i sitt land. I sådana fall betalar köparen direkt till dig. Du väljer då själv en betalningsmetod, t.ex. banköverföring eller PayPal, och informerar köparen om detta.

Mer information om försäljning via depositionstjänsten finns här.
Om du inte säljer din klocka inom 6 månader återbetalar vi annonsavgiften. Förutsättningarna för detta är att din klocka har funnits tillgänglig på Chrono24 i 6 månader och inte blivit såld, samt att den fortfarande är i din ägo. När de 6 månaderna har gått måste du därför bevisa att du fortfarande äger klockan inom 4 veckor.
Offerter är 100 % gratis och icke bindande för dig.
På din UPS-fraktetikett finns ett spårningsnummer som du när som helst kan använda för att kontrollera aktuell leveransstatus. För eventuella frågor kan du också gärna mejla oss på .
Nej, vi står för alla fraktkostnader.
För att din klocka ska kunna skickas tillhandahåller vi dig en förifylld fraktetikett från UPS, som du kan skriva ut och klistra på paketet. Sedan kan du få paketet upphämtat hos dig vid en tidpunkt som du själv väljer, eller så kan du själv lämna in paketet på en UPS Access Point i närheten. Klockan hämtas inom en förbestämd tidsperiod på minst 5 timmar någon gång mellan klockan 10 och 16. Om paketets vikt överskrider vikten som anges på fraktsedeln står vi naturligtvis för extrakostnaden. Se till att förpacka klockan säkert så att den inte skadas under transporten: Det enklaste sättet är att lägga klockan och tillhörande handlingar i de för detta ändamål avsedda facken i lådan. Här finns en utförlig handledning för frakten.
När UPS hämtar upp klockan personligen eller när du lämnar in paketet på en UPS Access Point ingår en försäkring som täcker varans fulla värde. Denna tjänst är helt gratis för dig. Du behöver inte heller betala några extra avgifter för en eventuell retur.
Originallåda och originalhandlingar bidrar till ett högre inköpspris. Du kan dock även sälja dina klocka till oss utan nämnda tillbehör.
Vi behöver bilder på din klocka för att bättre kunna bedöma det exakta värdet på den. Ju fler bilder desto mer exakt värdering.
Vårt erbjudande gäller i 7 dagar.
Om du lämnar en klocka i kommission som du redan har annonserat ut privat på Chrono24 kommer vi att inaktivera den relevanta annonsen.
Du kan antingen lägga du upp dina klockor själv eller så importerar vi uppgifterna från din hemsida åt dig. I marknadsplatshanteraren skapar du dina annonser själv – med en mängd olika hjälpfunktioner. Du kan dessutom ladda upp 16 bilder i annonsen, oberoende av vilket paket du har bokat. Du kan importera uppgifter från din hemsida om du har minst 50 annonser. Uppgifterna importeras då helt automatiskt från din hemsida och uppdateras dagligen.
När du importerar uppgifter tas annonserna över precis exakt som de är på din hemsida. Alla ändringar som görs på din hemsida visas därför automatiskt på Chrono24 när nästa import har genomförts.

Om du skapar annonserna manuellt så kan du själv redigera och radera dina annonser på dina handlarsidor. För att göra det går du till Mina annonser och väljer alternativet Redigera/ta bort annonser. Gör dina ändringar i formuläret och spara sedan annonsen.
Så här registrerar du dig som professionell handlare på Chrono24 i några få enkla steg:
  1. Ange dina personuppgifter
  2. Ange betalningsinformation (kreditkort eller i hela Europa även SEPA-direktdebitering)
  3. Skicka in verifieringsdokumenten
Sedan kan du redan börja ladda upp dina första annonser. Men innan dina annonser publiceras måste ditt handlarkonto aktiveras av Chrono24. Märk väl att aktiveringen sker först efter det att vi har kontrollerat dina uppgifter och dina handlingar. För att göra vår kontroll behöver vi kopior av följande dokument, antingen via dokumentuppladdning, e-post, fax eller post:
  • Utdrag från handelsregister eller företagsregistreringsbevis
  • Adressbevis i form av en telefonräkning, elräkning eller liknande.
Registrera dig nu och använd den 30 dagar långa, kostnadsfria provperioden för att testa Chrono24 ordentligt:

Vad kul att du är intresserad!

Har du frågor om Chrono24 som arbetsgivare eller är du intresserad av ett jobb i vårt företag?
Besök då gärna vår jobbsida. Här hittar du våra kontaktuppgifter och våra aktuella lediga platser: https://about.chrono24.com/jobs/

Vi ber om din förståelse för att det är svårt för oss att klassificera förfrågningar via den här menypunkten. Det kan därför hända att reaktionstiden blir längre.

För att vi snabbt ska kunna hjälpa dig, kontrollera om ditt ärende passar bättre till en annan menypunkt.

Har du inte fått svar på din fråga?

Kontakta vårt supportteam.

Bilagor

Följande format accepteras: .pdf, .png, .jpg, .gif och .tif. Maximal filstorlek: 32 MB.

För att kunna hjälpa dig bättre med ditt ärende behandlar vi dina kontaktuppgifter. Mer information om detta hittar du i våra Dataskyddsbestämmelser.

Obligatoriskt fält

Ta reda på mer

Hitta svar på de vanligaste frågorna om Chrono24.

Se de vanligaste frågorna

Lär känna oss

Ta en titt bakom kulisserna och få reda på mer om Chrono24.

Läs mer

Har du frågor?

Vårt supportteam hjälper dig gärna.

+1 646-887-3560